2016. október 13., csütörtök

Erősítsd az immunrendszered

immunrendszer erősítése, egészség, erős immunrendszer, emésztés,
Bejött a hűvös időjárás és ilyenkor sokan megfáznak, elkapnak mindenféle betegségeket mert a szervezetük kimerült, az immunrendszerük legyengült. 

Mindig, mindenhol vannak kórokozók. Amikor egy beteg ember bemegy egy szobába az ott lévő 10 ember közül, azok lesznek betegek, akiknek gyenge az immunrendszere, akinek elég erős az immunrendszere, annak nem lesz semmilyen problémája. 

Erősítsd meg az immunrendszered annak érdekében, hogy egészséges maradj ebben az őszi, hideg időszakban is:) Ehhez az ájurvéda, a legősibb gyógyászat számos praktikus tanácsot ad.

Az immunrendszer alapja az emésztőrendszered állapota - ezt a nyugati orvoslás is így gondolja - , ezért elsődlegesen megfelelő táplálkozással tudod erősíteni. Olyan táplálékokat fogyassz, melyek életerőt, energiát, jó egészséget , kiegyensúlyozottságot eredményeznek.

Az ilyen ételek a génmanipulációtól mentes, kismértékben feldolgozott, vegyszermentes (bio): zöldségek és gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák, hüvelyesek, friss tejtermékek. Készítsd az ételeket (bio) ghível (tisztított vajjal). egyél sok párolt zöldséget, gyümölcsöt - a gyümölcsöt is lehetőleg ne nyersen, hanem párolva fogyaszd.

Egyél rendszeres időközökben és ne hagyj ki étkezéseket. Arra figyelj, hogy az étkezések között annyi elteljen, hogy az előző táplálék megemésztődjön.

Fogyassz könnyű reggelit és vacsorát. A legkiadósabb étkezésed az ebéd legyen, és a főétkezés időpontja 12-13 óra közé essen, mert ilyenkor a legerősebb az emésztésed. 

Nyugodtan egyél és minden egyes falatot alaposan rágj meg.

Soha ne edd magad tele, legfeljebb a gyomorkapacitásod  3-ét töltsd tele.

Étkezés után közvetlenül ne feküdj le tele hassal.

Fogyassz sok meleg folyadékot - forralt vizet, gyömbérteát (receptet itt találod), gyógyteákat. Amennyiben megfáztál, néhány gyógynövény kifejezetten jótékony, ezek listáját itt találod. 

Az immunrendszered erősítéséhez szánj elég időt  a pihenésre. aludj eleget, meditálj, relaxálj rendszeresen.

Tölts sok időt a természetben. Élvezd a friss levegőt és a napsütést, mert ha jön a tél sajnos akkor ezekkel kevesebbet érintkezel.


Lélegezz tudatosan. A megfelelő légzés nagyon nagy hatással van az egészségedre és az elméd békéjére is.

Mozogj rendszeresen, de ne terheld túl a szervezeted. ehhez kiváló  a jóga, könnyed séta, kirándulás. (Arról, hogy kezdj neki az erdőjárásnak itt olvashatsz)

Szabadulj meg a testedben a nyár folyamán felhalmozódott salakanyagoktól. Ájurvédikus méregtelenítésről itt olvashatsz bővebben

Élvezd a napsütést és mosolyogj sokat:)
szeretettel:

Kati

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése