Ugrás a fő tartalomra

Miért érdemes cseresznyét enni?


A nyár egyik közkedvelt gyümölcse a cseresznye, amelyet már az ókorban is nagyon sokra tartottak és gyógyászati célokra is használtak. 

A cseresznye rendszeres fogyasztása segít megszabadítani a szervezetet a lerakódott méreganyagoktól,  komoly antioxidáns hatással rendelkezik és így hozzájárul a szervezet öregedési folyamatainak lelassításához. Tisztítja a vért, így ízületi gyulladásra is nagy segítséget jelent. Segít eltávolítani a szervezetből a fölösleges vizet, kiváló vízhajtó.

Kedvező hatása van az emésztőszervekre, megszünteti a székrekedést és jótékonyan befolyásolja a gyomorsavtermelését. A cseresznyefogyasztás erősíti az immunrendszert, növeli a szervezet védekező képességét. 


Nagyon magas a vitamin és ásványi anyag tartalma, így hiányállapotok kezeléséhez is alkalmas (kálium, kalcium, foszfor, cink, magnézium és vas, A, B és C- vitamin). Kimerült, legyengül állapotban jó segítség lehet.


Ez a csodás kis piros gyümölcs kedvezően befolyásolja a hormontermelést és a bőrünket is széppé, egészségesebbé teszi.

A cseresznyét legjobb frissen fogyasztani, de ha éppen nem tudunk frissen szedni aszalt formában is sok jótékony hatása érvényesül.


Nemrégiben egy kedves ismerősömtől hallottam egy praktikát a cseresznye magjának felhasználására. Ő úgy használja fel a magokat, hogy alaposan megtisztítja, majd jól kiszárítja. A kiszárított magokat kis zsákba varrja és ha télen fázik, vagy fáj valakinek a dereka, füle a családban ezt a kis zsákot átmelegíti és mint a babzsákot használja:)

Vegyszermentes (bio) cseresznyét válassz:)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kitri (más néven kitchari) - az ájurvédikus gyógyító étel

Kitchari (kitri) - az ájurvédikus gyógyító étel A kitri egy indiai gyógyító egytálétel, amit mung babból és baszmati rizsből készítenek. Ez az igazán egészséges étel, ízletes, nagyon tápláló és könnyen emészthető - az ájurvédikus élet módnak nélkülözhetetlen része . A rizs és a mung bab is édes és hűsítő minőségűek az ájurvéda sze mpontjából.  A rizs és mung bab együtt, teljes értékű fehérjével látja el a szervezetedet és minden ájurvédikus testtípus számára kedvezően hat. Ez az egyszerű egytálétel a test minden szövetét táplálja. Az ájurvédában a legtöbb betegség esetén és a különböző tisztító kúrákban alkalmazható a kitri diéta, hogy helyreállítsd vele szervezeted egyensúlyát.A kitri nagyon jó energiával látja el a szervezeted és fiatalító hatású. A fűszerezését kedvedre tudod variálni, így igazán változatos és ennek köszönhetően, sosem lehet megunni:) A fűszerezést ájurvédikus testalkatodnak megfelelően össze tudod állítani. Nagyon sok kitri receptet találsz a

A füge hatásai és ájurvédikus alkalmazása

Az éretlen banán hűtő hatású, növeli a vata-t, csökkenti a pitta-t és a kapha-t. Az érett banán édes és fűt, csökkenti a vata-t és növeli a pitta-t és a kapha-t.  A füge az ájurvéda szempontjából édes és hűsítő, nehéz megemészteni. A vata-t és Pitta-t nyugtatja a Kapha-t emeli. Nagyon jó vasforrás és vérképző.  Gyerekeknek nagyon ideális táplálék. Alacsony agnival - gyenge emésztéssel - nem szabad fügét enni.  Hasmenés és vérhas esetén nem szabad fügét enni. A fügét soha ne fogyaszd tejjel együtt. Tejjel együtt fogyasztva a füge hasmenést és emésztési zavart okozhat.  Néhány ájurvédikus alkalmazási mód: Amennyiben szeretnéd erősíteni az ínyedet és a fogakat, akkor 4 fügét rágj el alaposan a nap során.  Krónikus emésztési zavar és gyomorégés  esetén, egyél 7 friss fügét és 1 óráig utána ne igyál vizet. Ha 3 napig úgy böjtölsz, hogy csak ezt a 7 fügét eszed, az segít helyreállítani az emésztésed. .   Gyerekeknek, székrekedés esetén adj 3 fügét, amit meleg vízbe ázta

Tojás helyettesítése, tojásmentes táplálkozás

Sokszor hangzik a kérdés a jógázóktól, hogy a jógikus táplálkozásban ha nem eszünk tojást , hogyan helyettesítjük. ( hogy miért nem eszünk tojást arról itt olvashatsz ) Elsődleges válaszom sehogyan, ha lehet elkerüljük - azért lentebb leírom, a megoldásokat:)  Amikor Tudatos táplálkozás és vegetáriánus főzőtanfolyamot tartunk, ott sem cél, hogy a húsos ételek hús nélküli verzióját készítsük el. Inkább az a célunk, hogy megmutassuk milyen fantasztikus, változatos a húsmentes konyha, mennyi finom étel létezik a világ minden táján, melyek nem tartalmaznak húst. Inkább szeretnénk megmutatni a húsmentes étkezés változatosságát, mint valamilyen zöldséges utánzatát a húsos ételeknek. Azaz nem nagyon készítünk tojásos ételeket tojásmentesen - pl a hogy sosem eszem vega kolbászt, úgy sosem csináltam vegetáriánus rántottát - lévén ha nem eszem húst vagy éppen tojást, miért egyek valamit ami teljes olyan kinézetre és ízre, csak éppen nem az:) Részben az ételek egy része ami tojásos gond