Ugrás a fő tartalomra

Csendesítsd el a gondolataidat

belső csend, harmónia, elcsendesedés, gondolatok, béke



Néha úgy érzed megrohannak a gondolatok és nem hagynak nyugodni? azt sem tudod hol áll a fejed? és tapasztalatod, hogy teljesen kimerülsz a nap végére?

Az elme számára a béke, a harmónia, az elcsendesedés az ideális állapot. Amikor folyamatos a zűrzavar az elmédben, túl sok mindennel foglalkozol, akkor az teljesen kimeríti a szervezetedet. 

A mai kor embere azt gondolja milyen jó, hogy ezerrel pörög és egyszerre ezer dologgal foglalkozik. Olyan ez, mint amikor van egy laptopod... ha egyszerre egy programot futtatsz, akkor egy bizonyos tempóban kezd el merülni az akkumulátor, de ha nagyon sok programot próbálsz egyszerre futtatni, akkor ha megfigyeled az aksit, nagyon gyorsan kezd merülni és minél több program fut párhuzamosan, a gép annál lassabban kezd működni és adott esetben kiszámíthatatlan dolgokat is produkálhat - gondolom ezt már Te is tapasztaltad:). 

Ahogy a számítógépet is célszerű takarékosan használni - mindig csak a szükséges programokkal dolgozni - és időnként lekapcsolni, töltőre tenni, úgy a Te szervezetednek is nagyon lényeges, hogy ne pazarold az energiáidat és rendszeresen hagyj időt a szervezetednek az újratöltődésre. 

Fontos, hogy az életedben  a pihenés és az aktív tevékenységek megfelelő arányban legyenek - az ősi jógaírások erről említést tesznek külön is.  Akkor fogsz tudni hosszútávon hatékonyan tevékenységeket végezni, ha a szervezetednek, az idegrendszerednek mindig hagysz elegendő időt a feltöltődésre, pihenésre.

Az idegrendszered újratöltésére a legideálisabb az alvás, a meditáció és a relaxáció. Feküdj le időben aludni  (erről részletesebben itt olvashatsz ) és az egyéni alkatodnak megfelelően aludj eleget. Meditálj rendszeresen. Hagyj a szervezetednek, idegrendszerednek napközben mindig időt arra, hogy feltöltődjön, végezz relaxációt akár naponta több alkalommal. (a relaxációt itt találod)

Tapasztald meg a belső csendet és érezd, hogyan segíti ez elő az energiaszinted növelését:)

szeretettel:
Kati

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kitri (más néven kitchari) - az ájurvédikus gyógyító étel

Kitchari (kitri) - az ájurvédikus gyógyító étel A kitri egy indiai gyógyító egytálétel, amit mung babból és baszmati rizsből készítenek. Ez az igazán egészséges étel, ízletes, nagyon tápláló és könnyen emészthető - az ájurvédikus élet módnak nélkülözhetetlen része . A rizs és a mung bab is édes és hűsítő minőségűek az ájurvéda sze mpontjából.  A rizs és mung bab együtt, teljes értékű fehérjével látja el a szervezetedet és minden ájurvédikus testtípus számára kedvezően hat. Ez az egyszerű egytálétel a test minden szövetét táplálja. Az ájurvédában a legtöbb betegség esetén és a különböző tisztító kúrákban alkalmazható a kitri diéta, hogy helyreállítsd vele szervezeted egyensúlyát.A kitri nagyon jó energiával látja el a szervezeted és fiatalító hatású. A fűszerezését kedvedre tudod variálni, így igazán változatos és ennek köszönhetően, sosem lehet megunni:) A fűszerezést ájurvédikus testalkatodnak megfelelően össze tudod állítani. Nagyon sok kitri receptet találsz a

Szilva chutney (csatni)

Szilva chutney (csatni) Valaki kérte, hogy tegyek fel szilva chutney receptet, mert a szilva szezon közepén sok szilvát kapott. Örömmel teszek a kérésnek eleget, mert a csatnik közül a kedvencem a szilva:) A csatnik (chutney) olyan minden ízlelőbimbónkat igénybe vevő csemegék, melyek célja az ételek ízének kiemelése. Általában egyszerre édes, sós, csípős vagy akár savanyú ízeket is intenzíven hordozhat egy csatni magában.  Készülhetnek nyersen vagy főzve is. Radha Red Szilva chutney ( csatni) hozzávalói az eredeti recept szerint: 4 ek.  ghí (vagy vaj vegán változatban kókuszzsír) 1,5 tk. örölt koriander 1/4 tk. őrölt kardamom 1 egész szárított csili 3 ek . kókuszreszelék 1,5 kg érett kékszilva 2 bögre (500ml) nádcukor (én 1/2 bögrénél nem szoktam többet rakni, mert szeretem a savanykás ízt) csipetnyi kámfor (elhagyható) Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj :) Készítsd elő a szilvát, mosd meg, magozd ki és vágd 8 részre.  A ghít (vagy vajat)

Tojás helyettesítése, tojásmentes táplálkozás

Sokszor hangzik a kérdés a jógázóktól, hogy a jógikus táplálkozásban ha nem eszünk tojást , hogyan helyettesítjük. ( hogy miért nem eszünk tojást arról itt olvashatsz ) Elsődleges válaszom sehogyan, ha lehet elkerüljük - azért lentebb leírom, a megoldásokat:)  Amikor Tudatos táplálkozás és vegetáriánus főzőtanfolyamot tartunk, ott sem cél, hogy a húsos ételek hús nélküli verzióját készítsük el. Inkább az a célunk, hogy megmutassuk milyen fantasztikus, változatos a húsmentes konyha, mennyi finom étel létezik a világ minden táján, melyek nem tartalmaznak húst. Inkább szeretnénk megmutatni a húsmentes étkezés változatosságát, mint valamilyen zöldséges utánzatát a húsos ételeknek. Azaz nem nagyon készítünk tojásos ételeket tojásmentesen - pl a hogy sosem eszem vega kolbászt, úgy sosem csináltam vegetáriánus rántottát - lévén ha nem eszem húst vagy éppen tojást, miért egyek valamit ami teljes olyan kinézetre és ízre, csak éppen nem az:) Részben az ételek egy része ami tojásos gond