Ugrás a fő tartalomra

Bejegyzések

Bejegyzések megjelenítése ebből a hónapból: április, 2015

Hogyan javítsd az emésztésed?

Manapság nagyon sokan szenvednek emésztési problémáktól (reflux, nehéz emésztés, puffadás, székrekedés, etc.)  A helytelen emésztés eredményeképpen nagyon sok méreganyag rakódik le a szervezetben és további problémákhoz, betegségekhez vezet.   Arról korábban részletesen írtam, hogy hogyan tudsz tartani ájurvédikus méregtelenítést legegyszerűbben és ha tartasz egy Ájurvédikus méregtelenítést , akkor a méregtelenítő időszak alatt hogyan étkezz. Most általánosságban írnék néhány praktikus tanácsot, amelyet betartva javíthatod az emésztésed: Friss jó minőségű ételeket egyél (kerüld a félkész, tartósított, adalékokat tartalmazó és a vegyszeres (nem bio), ételeket, konzervek, gyorsfagyasztott termékeket, éttermi ételeket) Fogyassz friss zöldségeket, gyümölcsöket Kerüld el a túl hideg italok, ételek fogyasztását Ne egyél túl sok zsíros, cukros ételt Ne egyél túl sok nyers gyümölcsöt, zöldséget  A zöldségeket ne főzd szét, csak picit párold Az étkezéshez ne igyál sok folyadé

A koriander hatásai és ájurvédikus alkalmazása

Az ájurvédában a koriander (dhanyaka) kiváló házi szer, nem hiányozhat egyetlen  háztartásból sem.  Felhasználható a friss zöld növény, a magok és por formájában. Jótékonya mindhárom dosha számára - Vata, Pitta, Kapha.  Elsődlegesen az emésztésre, légzésre és a húgyúti szervekre van leginkább hatással. Keserű, pikáns ás hűtő hatású. Jótékony hatásai:   hűsítő hatása van, lázas betegségeknél jól alkalmazható   emésztésserkentő és hányás ellen is jó jó felfúvódás ellen is, szélhajtó javítja a felszívódást    vértisztító természetes vizelethajtó   kiváló gyulladásos folyamatok ellen az emésztőrendszerben és a húgyutakban     a növény friss leve belsőleg allergia ellen alkalmazható segít a bőrproblémák viszketés, bőrkiütés esetén     segít a mérgeket eltávolítani a szervezetből  torokfájás esetén is használható enyhíti az allergia és a szénanátha  tüneteit A koriander akkor is jótékony, amikor a legtöbb fűszer ellenjavallott vagy csak óvatosa

Tégy a gerinced egészségért! - Sasankászana (babapóz)

Sasankászana (babapóz) A Sasankászana (babapóz, gyermekpóz. hold póz) az egyik legkiválóbb pihenő pozíció egy fárasztó nap után. Nagyon jól nyugtatja az idegeket, segít elcsendesíteni az elmét.   Lazítja a hátat, nyak vállövet, derék táji területet és finoman nyújtja a lábfejet, combokat és a bokákat. A   babapózban a belső szerveket „átmasszírozzuk”, ezáltal minden belső szervre kedvezően hat (máj, gyomor, lép, hasnyálmirigy) és javítja az emésztést.   Serkenti a fej vérellátását, így a ráncosodás folyamatát is lassítja :) Hogyan végezd el? Helyezkedj el sarok ülésben K ilégzéssel hasalj előre a combodra, helyezd a homlokod a talajra és nyújtsd ki a két kezed   a talajon A nagylábujjakat, combokat hagyd összeérintve (ha kényelmesebb akkor a térdeket   nyisd szét) T old a tenyereket a talajba és próbálj folyamatosan nyújtózni hátrafelé az ülőcsontokkal Majd lazítsd el az egészet és maradj néhány légzésig lazán a pozícióban (a kezeket teheted a fe

Élesztőmentes, gyors kenyér recept

Nagyon sokan kérték már annak a kenyérnek a receptjét, amit rendszeresen szoktunk sütni. Nem tudom ki hogy van vele, de én nem szeretek hosszasan ácsorogni a konyhában, szeretem ha valami gyorsan elkészíthető, egyszerű, egészséges és finom. Mivel a férjem szereti a kenyeret, így hetente sütünk itthon friss kenyeret - de szerencsére nem kell vele sok időt tölteni:) Élesztőt nem használunk, így ez egy élesztőmentes kenyér - jó hír azoknak, akik szintén nem használnak élesztőt.  Most egy tökmagos változatot csináltam. Hozzávalók 35 dkg liszt (175 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt és 175 g finomliszt) 1 tk só 1 tk szódabikarbóna 2 dl natúr joghurt  0,5 dl víz csipet nádcukor 3-4 ek. tökmag   A száraz hozzávalókat egy tálba keverd össze, majd a közepébe öntsd bele a vízzel elkevert joghurtot. Kezd el összedolgozni a tésztát, nem kell túl sokat gyúrni csak összeálljon. (a tészta legyen lágy, de ne ragacsos) Egy sütőpapírral kibélelt tepsibe helyezd be és kés

Gluténmentes, kókuszlisztes lepénykenyér

Ma egy facebook bejegyzésben valaki írta, van otthon kókuszlisztje és rizslisztje mit csináljon vele. Eszembe jutott egy régi kedvenc rágcsálnivalóm, ami egyfajta gluténmentes kenyérke:)  A kókusz fantasztikus élelmiszer, én  imádom :) .  A kókusz jótékony hatásairól itt olvashatsz. Hozzávalók  30g kókuszliszt 65g barna rizsliszt 1,8-2 dl víz (ha lehet forrás víz) A száraz alapanyagokat keverd jól össze, majd add hozzá a vizet.  Egy gyúrható tésztát kapsz belőle. Helyezd a tésztát egy sütőpapírra és nyújtsd ki rajta (kis rizslisztet szórhatsz alá és a tetejére a nyújtáshoz) .A lepény tetejét szurkáld meg villával. Előmelegített sütőben (180 fok), kb. 40 percig süsd, amíg szépen megsül. Ez egy nagyon laktató kenyérke és nagyon finom,  nem lesz könnyű abbahagyni az evést:) Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj:)

Gluténmentes, kókuszlisztes lepénykenyér

Ma egy facebook bejegyzésben valaki írta, van otthon kókuszlisztje és rizslisztje mit csináljon vele. Eszembe jutott egy régi kedvenc rágcsálnivalóm, ami egyfajta gluténmentes kenyérke:)  Hozzávalók  30g kókuszliszt 65g barna rizsliszt 1,8-2 dl víz (ha lehet forrás víz) A száraz alapanyagokat keverd jól össze, majd add hozzá a vizet.  Egy gyúrható tésztát kapsz belőle. Helyezd a tésztát egy sütőpapírra és nyújtsd ki rajta (kis rizslisztet szórhatsz alá és a tetejére a nyújtáshoz) .A lepény tetejét szurkáld meg villával. Előmelegített sütőben (180 fok), kb. 40 percig süsd, amíg szépen megsül. Ez egy nagyon laktató kenyérke és nagyon finom,  nem lesz könnyű abbahagyni az evést:) Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj:)

Miért érdemes karfiolt enni? és egy ízletes karfiolos csemege recept

Vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag (Kiemelkedő C-vitamin tartalma,továbbá B vitmainok, magnézium, kálium, mangán, kálcium, réz)     Erősíti az immunrendszert   Jót tesz az idegrendszer működésének   Csökkenti a vérnyomást   Elősegíti a salakanyagok eltávolítását     Csökkenti az erek elmeszesedésének kockázatát     Hozzájárul a szem egészségéhez     Véd a szabad gyökök ellen   A jógatáborok, jóga elvonulások   legnagyobb sikere a sült csemegék, ezért mindig ezt hagyjuk az utolsó étkezésre:) Egy finom sült csemege a csicseriborsó lisztes bundával készített   Karfiol pakora Hozzávalók: - 1 fej karfiol - 0.25 kg csicseriborsó liszt - 1 lapos evőkanál só - fűszerek a tésztába: 1 evőkanál kalinji, 1ek római kömény, 1 ek őrölt koriander, 1ek kurkuma, 1 kávéskanál hing (aszafoetida), ½ kávéskanál por chilli - a sütéshez  ghí, kókuszolaj vagy sütésre alkalmas sütőolaj Készítsd elő a karfiolt, szedd rózsákra és alaposan tisztítsd meg.  

A brokkoli és a brokkolis tészta pirított magvakkal

(Brassica oleracea), a zöld kis csoda mely nem csak szép, de nagyon gazdag ásványi anyagokban és vitmainokban. Számos jótékony hatással rendelkezik: - kitűnő A, E, B és C-vitamin, és bétakarotin forrás - tartalmaz vasat, folsavat, foszfort, kálium ot, kálciumot és klorofilt - a benne található fitovegyületek gátolják a pajzsmirigy túlzott hormontermelését - nagyon magas az antioxidáns tartalma - számos kutatás alapján kiváló a rák megelőzésében - hozzájárul a vérnyomás csökkentéséhez - segít a fáradtság leküzdésében, növeli az energiát - jótékony a szívnek és a keringésnek Változatosan fogyaszthatod akár nyersen, sütve, főzve vagy párolva. A tavaszi jógaelvonulás egyik kedvenc vacsorája volt a Brokkolis tészta, pirított napraforgómaggal Hozzávalók: 250 g durum spagetti vagy penne tészta 500g brokkoli 8 ek. tisztított napraforgó mag 4 ek. ghí (vegánoknak kókuszzsír) frissen örőlt bors só bazsalikom Készítsd elő a brokkolit, szedd rózsáira és mosd meg