Ugrás a fő tartalomra

Tégy a gerinced egészségéért! - Budzsangászana (Kobra póz)




bujangasan, asana, kobra  póz, kobrapóz, bujangászana
Budzsangászana (kobra póz)
A kobra póz (budzsangászana) az egyik legjobb gyakorlat az ülő munkát végzőknek. Az ászana rendszeres gyakorlásával megszabadulhatsz a derékfájástól és a nyaki-vállövi területen  kialakult feszültségektől, fájdalmaktól.  A kobra póz a segít nyak vállövi területen kialakult helytelen tartást átalakítani és a felborult izomegyensúlyt visszarendezni.  Amikor megszűnik a helytelen terhelés és rögzül egy helyes mozgásminta, megszűnik a fájdalom, feszültség  is:)
 
A Budzsangászana erősen és rugalmasan tartja a gerinced, segít oldani a feszültséget a testből, erősíti a lapocka közti területet, távolítja a csigolyákat, homorítja a hátat, stabilizálja a medencét és erősíti a mély hátizmokat.  Az ászana energetizálja a belső szerveket is, javítja az emésztést, mellkas nyitó hatásának köszönhetően jótékony az asztma, allergia és megfázás esetén is, mert segít oldani a hörgőkben lerakódott váladékot. Porckorongsérv esetén is hatékony!

Hogyan végezd el? 

  1. Feküdj hasra és támaszd le a homlokod a talajra és a lábakat zárd össze vagy tartsd csípőszéles terpeszben.
  2. Helyezd a tenyereidet a földön a vállad alá, terpeszd ki a kézujjakat és nyomd a tenyered a talajba. 
  3. A vállakat gördítsd hátrafelé lefelé, próbáld összehúzni a lapockák alsó csücskét és a behajlított könyöködet told a derekad irányába. 
  4. Fixáld a medencédet a farizmok megfeszítésével és a hasizmok aktivizálásával, a szeméremcsontot szorítsd le a talajba 
  5. Belégzéssel emeld el a fejed és a törzsed felső részét a talajtól, próbálj homorítani 
  6. Annyira emelkedj el, ahol még biztonságosan tudod tartani a derekad, a medencédet nehezítsd a talaj felé 
  7. Az állad húzd be picit és nyújtózkodj a fejtetővel és a szegycsonttal fölfelé. 
  8. A vállakat folyamatosan húzd hátrafelé lefelé és nyisd a mellkast azáltal, hogy a kulcscsontokat távolítod. 
  9. Tartsd meg a gyakorlatot néhány légzésig.  
  10. Kilégzéssel lassan engedd vissza a törzsed a talajra.
Egymás után többször is menj bele a pózba :)  
Figyelj, hogy a vállakat ne húzd fel a fülekhez és a derekadat ne lazítsd el, tartsd mindvégig aktívan.

Végezd minden nap, mert jól kompenzálja az egész napos ülőmunka ártalmas hatásait. 

A jógagyakorlatokat először mindig hozzáértő jógaoktatóval sajátítsd el. 
 
Jó gyakorlást kívánok:)
szeretettel:
Kati


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kitri (más néven kitchari) - az ájurvédikus gyógyító étel

Kitchari (kitri) - az ájurvédikus gyógyító étel A kitri egy indiai gyógyító egytálétel, amit mung babból és baszmati rizsből készítenek. Ez az igazán egészséges étel, ízletes, nagyon tápláló és könnyen emészthető - az ájurvédikus élet módnak nélkülözhetetlen része . A rizs és a mung bab is édes és hűsítő minőségűek az ájurvéda sze mpontjából.  A rizs és mung bab együtt, teljes értékű fehérjével látja el a szervezetedet és minden ájurvédikus testtípus számára kedvezően hat. Ez az egyszerű egytálétel a test minden szövetét táplálja. Az ájurvédában a legtöbb betegség esetén és a különböző tisztító kúrákban alkalmazható a kitri diéta, hogy helyreállítsd vele szervezeted egyensúlyát.A kitri nagyon jó energiával látja el a szervezeted és fiatalító hatású. A fűszerezését kedvedre tudod variálni, így igazán változatos és ennek köszönhetően, sosem lehet megunni:) A fűszerezést ájurvédikus testalkatodnak megfelelően össze tudod állítani. Nagyon sok kitri receptet találsz a

Szilva chutney (csatni)

Szilva chutney (csatni) Valaki kérte, hogy tegyek fel szilva chutney receptet, mert a szilva szezon közepén sok szilvát kapott. Örömmel teszek a kérésnek eleget, mert a csatnik közül a kedvencem a szilva:) A csatnik (chutney) olyan minden ízlelőbimbónkat igénybe vevő csemegék, melyek célja az ételek ízének kiemelése. Általában egyszerre édes, sós, csípős vagy akár savanyú ízeket is intenzíven hordozhat egy csatni magában.  Készülhetnek nyersen vagy főzve is. Radha Red Szilva chutney ( csatni) hozzávalói az eredeti recept szerint: 4 ek.  ghí (vagy vaj vegán változatban kókuszzsír) 1,5 tk. örölt koriander 1/4 tk. őrölt kardamom 1 egész szárított csili 3 ek . kókuszreszelék 1,5 kg érett kékszilva 2 bögre (500ml) nádcukor (én 1/2 bögrénél nem szoktam többet rakni, mert szeretem a savanykás ízt) csipetnyi kámfor (elhagyható) Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj :) Készítsd elő a szilvát, mosd meg, magozd ki és vágd 8 részre.  A ghít (vagy vajat)

Tojás helyettesítése, tojásmentes táplálkozás

Sokszor hangzik a kérdés a jógázóktól, hogy a jógikus táplálkozásban ha nem eszünk tojást , hogyan helyettesítjük. ( hogy miért nem eszünk tojást arról itt olvashatsz ) Elsődleges válaszom sehogyan, ha lehet elkerüljük - azért lentebb leírom, a megoldásokat:)  Amikor Tudatos táplálkozás és vegetáriánus főzőtanfolyamot tartunk, ott sem cél, hogy a húsos ételek hús nélküli verzióját készítsük el. Inkább az a célunk, hogy megmutassuk milyen fantasztikus, változatos a húsmentes konyha, mennyi finom étel létezik a világ minden táján, melyek nem tartalmaznak húst. Inkább szeretnénk megmutatni a húsmentes étkezés változatosságát, mint valamilyen zöldséges utánzatát a húsos ételeknek. Azaz nem nagyon készítünk tojásos ételeket tojásmentesen - pl a hogy sosem eszem vega kolbászt, úgy sosem csináltam vegetáriánus rántottát - lévén ha nem eszem húst vagy éppen tojást, miért egyek valamit ami teljes olyan kinézetre és ízre, csak éppen nem az:) Részben az ételek egy része ami tojásos gond