2015. április 21., kedd

Tégy a gerinced egészségéért! - Budzsangászana (Kobra póz)




bujangasan, asana, kobra  póz, kobrapóz, bujangászana
Budzsangászana (kobra póz)
A kobra póz (budzsangászana) az egyik legjobb gyakorlat az ülő munkát végzőknek. Az ászana rendszeres gyakorlásával megszabadulhatsz a derékfájástól és a nyaki-vállövi területen  kialakult feszültségektől, fájdalmaktól.  A kobra póz a segít nyak vállövi területen kialakult helytelen tartást átalakítani és a felborult izomegyensúlyt visszarendezni.  Amikor megszűnik a helytelen terhelés és rögzül egy helyes mozgásminta, megszűnik a fájdalom, feszültség  is:)
 
A Budzsangászana erősen és rugalmasan tartja a gerinced, segít oldani a feszültséget a testből, erősíti a lapocka közti területet, távolítja a csigolyákat, homorítja a hátat, stabilizálja a medencét és erősíti a mély hátizmokat.  Az ászana energetizálja a belső szerveket is, javítja az emésztést, mellkas nyitó hatásának köszönhetően jótékony az asztma, allergia és megfázás esetén is, mert segít oldani a hörgőkben lerakódott váladékot. Porckorongsérv esetén is hatékony!

Hogyan végezd el? 

  1. Feküdj hasra és támaszd le a homlokod a talajra és a lábakat zárd össze vagy tartsd csípőszéles terpeszben.
  2. Helyezd a tenyereidet a földön a vállad alá, terpeszd ki a kézujjakat és nyomd a tenyered a talajba. 
  3. A vállakat gördítsd hátrafelé lefelé, próbáld összehúzni a lapockák alsó csücskét és a behajlított könyöködet told a derekad irányába. 
  4. Fixáld a medencédet a farizmok megfeszítésével és a hasizmok aktivizálásával, a szeméremcsontot szorítsd le a talajba 
  5. Belégzéssel emeld el a fejed és a törzsed felső részét a talajtól, próbálj homorítani 
  6. Annyira emelkedj el, ahol még biztonságosan tudod tartani a derekad, a medencédet nehezítsd a talaj felé 
  7. Az állad húzd be picit és nyújtózkodj a fejtetővel és a szegycsonttal fölfelé. 
  8. A vállakat folyamatosan húzd hátrafelé lefelé és nyisd a mellkast azáltal, hogy a kulcscsontokat távolítod. 
  9. Tartsd meg a gyakorlatot néhány légzésig.  
  10. Kilégzéssel lassan engedd vissza a törzsed a talajra.
Egymás után többször is menj bele a pózba :)  
Figyelj, hogy a vállakat ne húzd fel a fülekhez és a derekadat ne lazítsd el, tartsd mindvégig aktívan.

Végezd minden nap, mert jól kompenzálja az egész napos ülőmunka ártalmas hatásait. 

A jógagyakorlatokat először mindig hozzáértő jógaoktatóval sajátítsd el. 
 
Jó gyakorlást kívánok:)
szeretettel:
Kati


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése