2015. április 30., csütörtök

Hogyan javítsd az emésztésed?

Manapság nagyon sokan szenvednek emésztési problémáktól (reflux, nehéz emésztés, puffadás, székrekedés, etc.)  A helytelen emésztés eredményeképpen nagyon sok méreganyag rakódik le a szervezetben és további problémákhoz, betegségekhez vezet.  

Arról korábban részletesen írtam, hogy hogyan tudsz tartani ájurvédikus méregtelenítést legegyszerűbben és ha tartasz egy Ájurvédikus méregtelenítést, akkor a méregtelenítő időszak alatt hogyan étkezz.

Most általánosságban írnék néhány praktikus tanácsot, amelyet betartva javíthatod az emésztésed:
  • Friss jó minőségű ételeket egyél (kerüld a félkész, tartósított, adalékokat tartalmazó és a vegyszeres (nem bio), ételeket, konzervek, gyorsfagyasztott termékeket, éttermi ételeket)
  • Fogyassz friss zöldségeket, gyümölcsöket
  • Kerüld el a túl hideg italok, ételek fogyasztását
  • Ne egyél túl sok zsíros, cukros ételt
  • Ne egyél túl sok nyers gyümölcsöt, zöldséget 
  • A zöldségeket ne főzd szét, csak picit párold
  • Az étkezéshez ne igyál sok folyadékot
  • Az ételt rágd meg alaposan
  • A gyomrodat 1/2 max. 3/4ig töltsd meg étkezéskor 
  • Ne edd túl magad
  • Rendszeres időközökben egyél
  • A főétkezés 12:00-14:00 között legyen
  • Lehetőleg este 22:00 után ne egyél
  • Az esti étkezés könnyű legyen (kerüld a húst, tojást, sajtot, túrót)
  • Az étkezés és  lefekvés között legalább 1-2 óra teljen el
  • Amíg egy ételt nem emésztettél meg ne egyél rá (3-6 óra)
  • Figyeld az éhségérzeted is mindig
  • Nyugodtan étkezz, soha ne egyél idegesen, feszülten 
  • Étkezés után ne ugorj fel az asztalól, hagyd hogy beinduljon az emésztésed
  • Fűszerezz bátran - a fűszerek javítják az emésztésed (gyömbér, kurkuma, koriander, római kömény, édeskömény, hosszúbors, fekete bors)
  • Jógázz rendszeresen, végezz olyan jógagyakorlatokat, melyek javítják az emésztésed
  • Kortyolj a nap során meleg vizet, ez nagyon sokat tud segíteni (részletesen az ájurvédikus méregtelenítésről szóló cikkben)

A tanácsokat lépésről, lépésre építsd be az életedbe. Kezd el a legegyszerűbbektől és saját tempódban próbáld szokásoddá alakítani.

Végül figyeld magad! Figyeld milyen változásokat tapasztalsz:))

A legfontosabb a saját tapasztalásod, hogy jól érezd magad és az étkezés örömet okozzon!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése