2015. április 27., hétfő

Tégy a gerinced egészségért! - Sasankászana (babapóz)


babapóz, gyermekpóz, sasankászana, vitai kati, hatha jóga, jóga, ászana
Sasankászana (babapóz)
A Sasankászana (babapóz, gyermekpóz. hold póz) az egyik legkiválóbb pihenő pozíció egy fárasztó nap után.

Nagyon jól nyugtatja az idegeket, segít elcsendesíteni az elmét.  Lazítja a hátat, nyak vállövet, derék táji területet és finoman nyújtja a lábfejet, combokat és a bokákat.

A  babapózban a belső szerveket „átmasszírozzuk”, ezáltal minden belső szervre kedvezően hat (máj, gyomor, lép, hasnyálmirigy) és javítja az emésztést.  Serkenti a fej vérellátását, így a ráncosodás folyamatát is lassítja:)



Hogyan végezd el?

  1. Helyezkedj el sarok ülésben
  2. Kilégzéssel hasalj előre a combodra, helyezd a homlokod a talajra és nyújtsd ki a két kezed  a talajon
  3. A nagylábujjakat, combokat hagyd összeérintve (ha kényelmesebb akkor a térdeket  nyisd szét)
  4. Told a tenyereket a talajba és próbálj folyamatosan nyújtózni hátrafelé az ülőcsontokkal
  5. Majd lazítsd el az egészet és maradj néhány légzésig lazán a pozícióban (a kezeket teheted a fejed körül a talajra lazán vagy a tested mellé tenyérrel fölfelé vagy a homlokod alá is). 
  6. Figyeld ahogy belégzéssel tágul a medencetájék és a kilégzésekkel szinte süppedsz a talaj felé.

Amennyiben hosszabb ideig szeretnéd kitartani a babapóz-t támaszd alá a fejed.

Ha kezeletlen magas vérnyomásod van vagy térd betegséged, akkor ezt a pózt ne kivitelezd otthon önállóan a leírás alapján.  

A jógagyakorlatokat először mindig hozzáértő jógaoktatóval sajátítsd el. 

Jó gyakorlást kívánok:)
szeretettel:
Kati

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése