Ugrás a fő tartalomra

Adventi naptár - 24 nap Stresszoldás a Karácsonyig

Minden évben készítek Nektek egy Adventi Jógakalendárt, melynek célja, hogy a 24 nap segítse a fejlődésed, valamilyen témában tudatosabban el tudj mélyedni és kiegyensúlyozottabb, boldogabb legyen az életed. 

Idén  a stresszoldást választottam témának... 

Sajnos nagyon sok emberrel találkozom, akik feszültek, szoronganak, aggodalmaskodnak vagy éppen türelmetlenek, agresszívek, dühöngenek. Egyén függő, hogy kire hogyan hat a stressz.   

A stressz nem old meg semmit, de ha feszült vagy legyengíted az immunredszeredet, a feszültség kihatással lesz fizikális és mentális állapotodra, emberi kapcsolataidra. 

Hosszú évek óta segítek az embereknek a magán és csoportos foglalkozásaimon, hogy megszabaduljanak a stressztől, kiegyensúlyozottabbak legyenek. Megannyi tapasztalatam van arról, hogy néhány egyszerű kis praktika milyen sokat tud segíteni.

Ezzel az Adventi Kalendáriummal, most 24 napig, minden nap egy egy jó szokásot vezethetsz be az életedbe, amí segíteni fog csökkenteni a belső feszültésgeidet, a stresszt. 

Tegyél Magadért:) szánd ezt a 24 napot arra, hogy megszabadulj a feszültségektől

24 nap alatt ugyan nem lehet 24 új szokást bevezetni az életedbe, de próbáld meg minden nap legalább az aznapit betartani és ha tudsz még mellé néhányat próbálj rendszeresen beépíteni az életedbe. Remélhetőleg a 24 nap végére, már lesz néhány változtatás ami része lesz a  mindennapjaidnak:)


Annak érdekében, hogy a karácsony ne egy hajsza legyen a tudatos karácsonyi felkészüléshez egy kis segítség az alábbi linken: 
http://eljharmoniaban.blogspot.hu/2015/11/keszulj-karacsonyra-legy-karacsonykor.html)

Idén is lesz Gyertyafényes Karácsonyi Jógagyakorlás és Előszilveszteri Jógaparty a weboldalon tudtok rá jelentkezni www.eljharmoniaban.hu

Feszültségektől mentes ünnepeket kívánunk:)

Szeretettel:
Kati és Purusa







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kitri (más néven kitchari) - az ájurvédikus gyógyító étel

Kitchari (kitri) - az ájurvédikus gyógyító étel A kitri egy indiai gyógyító egytálétel, amit mung babból és baszmati rizsből készítenek. Ez az igazán egészséges étel, ízletes, nagyon tápláló és könnyen emészthető - az ájurvédikus élet módnak nélkülözhetetlen része . A rizs és a mung bab is édes és hűsítő minőségűek az ájurvéda sze mpontjából.  A rizs és mung bab együtt, teljes értékű fehérjével látja el a szervezetedet és minden ájurvédikus testtípus számára kedvezően hat. Ez az egyszerű egytálétel a test minden szövetét táplálja. Az ájurvédában a legtöbb betegség esetén és a különböző tisztító kúrákban alkalmazható a kitri diéta, hogy helyreállítsd vele szervezeted egyensúlyát.A kitri nagyon jó energiával látja el a szervezeted és fiatalító hatású. A fűszerezését kedvedre tudod variálni, így igazán változatos és ennek köszönhetően, sosem lehet megunni:) A fűszerezést ájurvédikus testalkatodnak megfelelően össze tudod állítani. Nagyon sok kitri receptet találsz a

Szilva chutney (csatni)

Szilva chutney (csatni) Valaki kérte, hogy tegyek fel szilva chutney receptet, mert a szilva szezon közepén sok szilvát kapott. Örömmel teszek a kérésnek eleget, mert a csatnik közül a kedvencem a szilva:) A csatnik (chutney) olyan minden ízlelőbimbónkat igénybe vevő csemegék, melyek célja az ételek ízének kiemelése. Általában egyszerre édes, sós, csípős vagy akár savanyú ízeket is intenzíven hordozhat egy csatni magában.  Készülhetnek nyersen vagy főzve is. Radha Red Szilva chutney ( csatni) hozzávalói az eredeti recept szerint: 4 ek.  ghí (vagy vaj vegán változatban kókuszzsír) 1,5 tk. örölt koriander 1/4 tk. őrölt kardamom 1 egész szárított csili 3 ek . kókuszreszelék 1,5 kg érett kékszilva 2 bögre (500ml) nádcukor (én 1/2 bögrénél nem szoktam többet rakni, mert szeretem a savanykás ízt) csipetnyi kámfor (elhagyható) Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj :) Készítsd elő a szilvát, mosd meg, magozd ki és vágd 8 részre.  A ghít (vagy vajat)

Tojás helyettesítése, tojásmentes táplálkozás

Sokszor hangzik a kérdés a jógázóktól, hogy a jógikus táplálkozásban ha nem eszünk tojást , hogyan helyettesítjük. ( hogy miért nem eszünk tojást arról itt olvashatsz ) Elsődleges válaszom sehogyan, ha lehet elkerüljük - azért lentebb leírom, a megoldásokat:)  Amikor Tudatos táplálkozás és vegetáriánus főzőtanfolyamot tartunk, ott sem cél, hogy a húsos ételek hús nélküli verzióját készítsük el. Inkább az a célunk, hogy megmutassuk milyen fantasztikus, változatos a húsmentes konyha, mennyi finom étel létezik a világ minden táján, melyek nem tartalmaznak húst. Inkább szeretnénk megmutatni a húsmentes étkezés változatosságát, mint valamilyen zöldséges utánzatát a húsos ételeknek. Azaz nem nagyon készítünk tojásos ételeket tojásmentesen - pl a hogy sosem eszem vega kolbászt, úgy sosem csináltam vegetáriánus rántottát - lévén ha nem eszem húst vagy éppen tojást, miért egyek valamit ami teljes olyan kinézetre és ízre, csak éppen nem az:) Részben az ételek egy része ami tojásos gond