2017. január 7., szombat

Tégy a gerinced egészségéért! - Mobiltelefon használat helyesen

Tudtad, hogy mobiltelefon használatnál vagy olvasásnál amikor lefelé nézel, a nyaki gerincedet nagyon nagy terhelésnek teszed ki, amivel felgyorsítod a nyakai gerinc elváltozásának folyamatát?

A nyaki gerinc természetes fiziológiás görbülete egy kis homorulat (lordosis).  Amikor a fejed közvetlenül a nyakad fölött van és a nyakadnál megtalálható a kis homorulat, olyankor optimális a nyaki gerinced terhelése az izmokra, szalagokra, porckorongokra, kisízületekre nézve. Ebben a pozícióban megfelelően biztosítva van minden belső szervi funkciód is. 

előre helyezett fejtartás, helyetelen fejtartás, tartáshiba, nyakfájdalom, nyaki geirnc, nyaki porckorongsérv, Amikor létrejön az előre helyezett fejtartás (erről részletesebben egy későbbi bejegyzésben olvashatsz), a homorulat kiegyenesedik vagy esetleg átvált domborúra, akkor egy természetellenes helyzetbe kerül a nyakad és a fejed. Ez feszültséget hoz létre a nyakad körüli területen az izmokban, plusz terhelést jelent a porckorongoknak, szalagoknak, ízületeknek és hatással lehet bizonyos belső szervi működésekre. A helytelen tartás következtében kezdetben fájdalom, feszültség, későbbiekben akár konkrét gerincbetegség alakulhat ki. 

Hosszú távú helytelen testtartás és túlterhelés a nyaki porckorong elváltozásait, nyakfájdalmat, izomgörcsöket, karba és vállba kisugárzó fájdalmat, zsibbadást, fülzúgást, fejfájást, szédülést és látászavarokat is okozhat. A helytelen fejtartás energiahiányhoz, fáradtsághoz vezethet és problémát okozhat a légzésedben és a keringésedben is.

A lenti képen megnézheted, hogy milyen fejtartással, mekkora terhelést kap a nyaki területed.
fejtartás, testtartás, gerinc, mobil használat, helyes testtartás, nyakfájdalom, nyaki gerinc
A helytelen fejtartás kialakulásában szerepet játszik a sok ülés, a helytelen számítógép és mobiltelefonhasználat, a mozgásszegény életmód és a stressz.

Óvd a gerinced egészségét, kerüld el a nagy terheléssel járó fejtartásokat a hétköznapokban. 

Sajátítsd el a helyes testtartást, olvass, mobilozz, gerincbarát módon. Mindig figyelj rá, hogy a fejed a helyén legyen :) 
mobil használat, testtartás, fejtartás, mobiltelefon használat, helyes mobilhasználat, nyakfájdalom, nyaki gerincsérv

Arról, hogy a ülj a számítógép előtt  egy korábbi bejegyzésben itt olvashatsz.

Végezz valamilyen gerincbarát testmozgást (jóga, thai-chi, gerinctorna, gyógytorna), amivel helyre tudod hozni a megborult izomegyensúlyt  - bizonyos izmokat meg tudsz erősíteni és bizonyos területeket tudsz nyújtani, lazítani. Erről egy későbbi bejegyzésben írok majd részletesebben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése