2019. január 1., kedd

A sikeres életmódváltás 8 lépése

Sokan látják azt, hogy az életük nem jó irányba halad. Tapasztalják, hogy alacsonyabb az energiaszintjük, túlhajszoltak, sok a stressz az életükben, szoronganak, esetleg kialakult betegségeik vannak vagy éppen rossz az emésztésük, allergiáktól szenvednek, türelmetlenek, nem harmonikusak az emberi kapcsolataik, esetleg elhíztak, etc... hosszasan sorolhatnám még mi mindentől szenvednek az emberek manapság.

Vannak olyan emberek aki nem ismerik fel a változás szükségességét, Ők azok, akik nem is tudnak jobb életet élni, marad a panaszkodás, a mások hibáztatása, a sajnálkozás, az irigység...
Vannak olyan emberek, akik felismerik, hogy változtatniuk kell, mert ha ugyanazt csinálják, akkor ugyanazt az eredményt fogják kapni, de keveseknek sikerül igazán végig is vinni egy életmódváltást..


siekres , újév, új év, új élet, változás, személyiségfejlesztés, jobb élet, harmónia, lelki béke

Most megmutatom neked, mi az a 8 lépés, ami garantálja a sikeres életmódváltást számodra:) 

1. Hozd meg a döntést
A legfontosabb része az életmódváltásnak, hogy komolyan határozd el mit szeretnél. Őszintén nézd meg hol tartasz és jelölj ki magadnak reális rövid és hosszú távú célokat. Ha úgy csinálsz valamit, hogy van egy bizonyos célod és annak tudatában csinálod a dolgokat, akkor elérheted a célt és megfelelő lesz az eredmény. Az jó ha fel is írod a céljaidat és rendszeresen gondold át a céljaid alakulását.. Ha valami nem sikerül ne keseredj el, maradj a célon, maradj kitartó. 

2. Szerezz tudást, informálódj
Ha tudod mit szeretnél elérni, szerezz tudást arról, hogyan érheted el az adott célt. Gyűjts információkat, beszélgess barátokkal, szakemberekkel, menj tanfolyamokra, keress hiteles információforrásokat könyvekben vagy az Interneten melyek segítenek közelebb kerülni a céljaidhoz.

3. Szabadulj meg a rossz szokásaidtól
Az életmódváltás egyik legfontosabb része a rossz szokásainktól való megszabadulás. Vannak olyan rossz szokások, melyek károsan hatnak az egészségedre, közérzetedre, gyorsítják az öregedést vagy éppen nyugtalanabbá teszik az elmédet.

Néhány dolog, amit érdemes elkerülni

Dohányzás || Alkoholfogyasztás|| Helytelen táplálkozás || Kevés folyadékfogyasztás || Túlsúly || Késői fekvés, kevés pihenés || Kevés testmozgás || Stressz || Düh és haragtartás || Állandó rohanás

Rossz szokásaidtól, úgy tudsz könnyen megszabadulni, ha helyette új, jó szokásokat alakítasz ki. néhány jó szokásról az alábbi linken olvashatsz
https://eljharmoniaban.blogspot.com/2016/11/az-eletben-szokasaid-hatassal-vannak.html

4. Mozogj rendszeresen
Az életmódváltás lényeges lépése a rendszeres testmozgás. Szakíts rá időt mindenképpen és építsd be a mozgást a hétköznapjaidba. Autó és busz helyett amennyit csak tudsz, sétálj, lift helyett mindig a lépcsőt válaszd, a munkahelyen amikor csak lehet e-mail és telefon helyett menj át a kollégához, ebédidőben sétálj egy kicsit, napközben többször állj fel a gép elől mozgasd át magad.

Válassz heti 1-2 alkalommal olyan testmozgást, amely örömet okoz, illeszkedik a testalkatodhoz és a tested egészségesebb lesz tőle. (jóga, gerinctorna, thai chi, pilates, etc.) 

5. Táplálkozz egészségesen
Az életmódváltás legfontosabb része a táplálkozás, mert egészséged és közérzeted leginkább azon múlik mit, mikor, mennyit és hogyan eszel. Válaszd a minőségi ételeket.

Táplálkozási alapelvek, melyeket célszerű figyelembe venni annak érdekében, hogy megőrizd az egészséged, fitt legyél és minden szükséges tápanyagot, vitamint, ásványi anyagot megkapjon a szervezted.
  • Használd az alapanyagok széles skáláját (gabonák, hüvelyesek, magvak, diófélék, tejtermékek, zöldségek, gyümölcsök)
  • Frissen szerezd be az alapanyagokat – zöldség, gyümölcs, tejtermék,
  • Használj teljes értékű élelmiszereket (teljes kiőrlésű lisztek, barna nádcukor)
  • Vásárlásnál a címkén mindig nézd meg mit tartalmaz
  • Fogyassz egyre több vegyszermentes, bio élelmiszert
  • Készíts frissen, változatos fogásokat
  • Annyit főzz, amennyi ételt megesztek – ha több van könnyebben eszel többet vagy ha újramelegíted és nem friss az étel nem jutsz belőle energiához
  • A vacsora könnyű étkezés legyen, ne tartalmazzon húst és tejtermékeket
Vannak olyan rossz táplálkozási szokások, melyek előbb utóbb komoly betegségekhez, elhízáshoz vezetnek. Kerüld el:
  • a félkész ételeket, éttermeket, gyors étkezdéket
  • a vegyszeres, adalékanyagokat tartalmazó élelmiszereket
  • előre csomagolt élelmiszereket, konzerveket, mireliteket
  • az egészségtelen ételeket, nassolnivalókat
  • a nehezen emészthető ételeket a túlzott só és cukorfogyasztást
  • túl hideg ételeket, italokat
  • este 10:00 utáni étkezést
Táplálkozáshoz kapcsolódóan a komplett cikksorozatot itt olvashatod:

6. Szabadulj meg a feszültségektől
A stressz nagyon komoly kihatással van az egész szervezetre. Fontos, hogy a felhalmozódott feszültségektől meg tudj szabadulni. 

Hosszútávon a gondolataid megváltoztatása, a személyiséged fejlesztése és az önismeret megszabadít a szorongástól, belső feszültségektől, konfliktusoktól. 

Rövidtávon masszázs, meditáció, relaxáció, jóga, séta a szabadban vagy bármilyen olyan tevékenység, együtt lenni a szeretteiddel ami pihentet és örömet okoz. Légy pozitív és mosolyogj sokat!

A relaxációt ki is próbálhatod:
https://eljharmoniaban.blogspot.com/2015/06/relaxacio-hatekony-stresszkezeles.html

7. Alakíts ki megfelelő napirendet, hagyj időt a pihenésre
Ahogy a természetben is fontos az időzítés, úgy az ember életében is kiemelt szerepe van. Bizonyos időszakok egyes tevékenységek elvégzésére nagyon alkalmasak, más tevékenységek elvégzésére kevésbé alkalmasak. Amennyiben az életmódod kialakításnál figyelembe veszed a természete rendjét, azzal támogatod, hogy egyensúlyban legyél és az energiáidat a lehető legjobban használd fel. Amikor nem a természetes ritmusod szerint élsz teljesen kimeríted a szervezeted és kibillensz az egyensúlyodból.


Néhány jó tanács egy ideális napirend kialakításához:
  • Legkésőbb 6-7 óráig kelj fel.
  • A reggeli tisztálkodás után szánj egy kis időt a napindításra - jóga, meditáció, valamilyen könnyed testmozgás, a nap végiggondolása, hála, etc..
  • A reggelit 08:00- ig legkésőbb fogyaszd el - 8 után reggelizni, elég hízókúrás megoldás:)
  • Az ebédet 12:00-14:00 óra között fogyaszd el, ilyenkor a legerősebb az emésztés.
  • A vacsorát ha lehet 18:00 óráig fogyaszd el
  • Vacsora után már csak kellemes pihentető tevékenységeket csinálj - kerüld a filmezést, netezést, munkát. Ez segíti lenyughatni az elmét és a testet, felkészít egy jó az alvásra.
  • Lehetőleg 22:00-ig feküdj le aludni, de mindenképpen éjfél előtt bújj ágyba.
Az ájurvédikus napirendről további információkat itt olvashatsz:

8. Légy kitartó és türelmes
Ahhoz, hogy az új szokások bevezetésével eredményesek legyünk minimum 30-40 napra van szükségünk. Ha fenn tudjuk tartani az új dolgokat ennyi ideig akkor beépülnek a hétköznapjainkba.

Lépésről lépésre haladj a változás útján. Fokozatosan építsd be az életmódodba az új dolgokat.

Mindig legyenek előtted a céljaid, miért is csinálod (pl. fittebb, egészségesebb szeretnél lenni, boldogabb családi életre vágysz, ki akarsz gyógyulni egy betegségből, jó példát akarsz mutatni a gyerekeidnek, nyugodtabb szeretnél lenni, etc) és légy kitartó. Kezdetben csak egy-egy tanácsot próbálj megfogadni és figyeld meg a tapasztalásokat. A saját tapasztalásod a legfontosabb, ha jobban érzed magad, kellemesebb a közérzeted, több az energiád van már Önmagában tud inspirálni.
Nem szabad hirtelen mindenről lemondani, itt is a fokozatosság a lényeg. Ha nagyon hirtelen mindent meg akarsz változtatni, akkor könnyen lehet, hogy az elméd nem bírja és besokall. Ha szépen lassan, fokozatosan építed be az új dolgokat az életedbe akkor az életed részévé válnak.

Leld örömödet
Az emberek egy része a rohanó életforma mellett ritkán érzi magát igazán örömtelinek. A kiegyensúlyozott, boldog élethez elengedhetetlen az öröm, a vidámság tapasztalása. 

Találj olyan elfoglaltságokat ami neked örömet okozz, nevess, mosolyogj sokat légy olyanok társaságában akik feltöltenek, pozitívak, öröm a velük töltött idő. 

Kerüld az olyan dolgokat, helyzeteket, embereket, amik negatívvá, búskomorrá tesznek. 

Az életmódváltásnál is fontos, hogy élvezd. Az életmódváltás folyamata is okozzon örömet számodra:) . Ha néha valami nem a tervek szerint alakul ne legyen lelkiismeret furdalásod. Nem szabad merev szabályokhoz ragaszkodni, bízz a megérzéseidben.

Ez a 8. lépés segít neked, hogy a 2019-ben sikeresen életmódot tudj váltani és ez az  év, a legjobb éved legyen. Új dolgokba belekezdeni mindig nehéz, mert több erőfeszítést kíván meg, mint a régi szokásaid fenntartása. Mindig könnyebb egy megszokott utat járni. 

Amikor látod, hogy  megszokott út nem vezet jó eredményre, akkor biztos lehetsz benne, hogy változtatnod kell, különben ugyanazt az eredményt kapod.

Minden erőfeszítésed idővel meghozza a gyümölcsét. Mert nehezebbnek tűnhet elmenni minden héten a piacra vásárolni és minden nap frissen főzni, de ha cserébe energikusabb vagy, nincsenek emésztési problémáid, erősebb az immunrendszered és így elkerülnek a betegségek, nem kell orvoshoz, patikába járni, ideális a testsúlyod és kiegyensúlyozottabb leszel - ami javítja az emberi kapcsolataidat is - , akkor megéri a befektetett energia:)

Sok kitartást kívánok az életmódváltáshoz
Legyen 2019 a legjobb éved:)

szertetettel:
Kati

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése