Ugrás a fő tartalomra

Hála, köszönet

köszönöm, köszönet, hlát érezni, hálás, hálásnak lenni, hála adás #hála #köszönet #hálás #lista #hálaadás #újév


Te hogyan indítottad az Új évet?

Én év végén/év elején szoktam készíteni egy kis számvetést az előző évvel, illetve tervezgetek a következő évre. Ehhez már írtam Neked támogatásul egy bejegyzést ott olvashatod 

Az egyik dolog amit fontosnak tartok összeírni, hogy kinek vagy éppen miért vagyok hálás. 

Modern világunkban mindenki tele van vágyakkal.Amikor a dolgok úgy alakulnak ahogy az emberek elvárják, akkor az természetes, de ha valami nem, akkor kiakadnak.

Amikor valami jó akkor büszkék vagyunk magunkra, azt gondoljuk én megcsináltam, én megszerveztem, én megfőztem, én elintéztem... de vajon érzek-e hálát.. értem-e azt, ahhoz hogy én megfőzzek... valaki elvetette, valaki learatta, valaki zsákba tette, valaki más szállította, valaki eladta nekem, valaki gondoskodott róla, hogy legyen hol megfőzni, legyen mit megfőzni, legyen mibe beletenni... megannyi körülmény együttállása szükséges ahhoz, hogy elmondhassam, hogy én megcsináltam....

Nem véletlen, hogy ősi kultúrákban az asztali áldás nélkül nincs étkezés:)

Tudj hálát érezni mindazért, amid van... Istennek, Krisnának, a vakszerencsének, a sarki fűszeresnek, a földművesnek, az asztalosnak, a feleségednek, a munkatársadnak, a barátaidnak, etc. mindenkinek akiknek a léte nélkül, Te sem tudnád létrehozni azt, amit szeretnél.

Én év vége/év eleje kapcsán elkészítettem a hála listámat 100 dolog amiért hálás vagyok:) Ebből a Top 5-öt megosztom itt Veled:

1. A férjemért nagyon hálás vagyok, aki csodálatos ember, kedves támogató, minden napomat bearanyozza:) 

2. Az egészségemért is nagyon hálás vagyok, amit megfelelő életmóddal sikerül fenntartanom.

3. Az Istentudatomért, hogy az életet tudom úgy látni, mint Isten által létrehozott egységet. Ez létrehoz egy pozitív gondolkodást, elfogadást, megszabadít az aggodalmaktól, mert tudom, hogy mindig minden a megfelelő módon alakul:)

4. A tanítványaim miatt is nagyon hálás vagyok, akik kedves, lelkes emberek. Csodás látni, ahogy fejlődnek, s általuk tudok én is sokat fejlődni.

5. A jógának (és az ájurvédának), hogy egészségesen tart, hogy mindig tudom hogyan legyek jobban, mit csináljak:)

Ha inspirációt kaptál ne fogd vissza magad, légy hálás mindenért amit az élet nyújtott neked, köszönd meg (akárcsak elmében) azoknak akik jobbá tették az életed, az előző  éved:)

szeretettel és hálával azért, hogy vagytok:)

KAti

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kitri (más néven kitchari) - az ájurvédikus gyógyító étel

Kitchari (kitri) - az ájurvédikus gyógyító étel A kitri egy indiai gyógyító egytálétel, amit mung babból és baszmati rizsből készítenek. Ez az igazán egészséges étel, ízletes, nagyon tápláló és könnyen emészthető - az ájurvédikus élet módnak nélkülözhetetlen része . A rizs és a mung bab is édes és hűsítő minőségűek az ájurvéda sze mpontjából.  A rizs és mung bab együtt, teljes értékű fehérjével látja el a szervezetedet és minden ájurvédikus testtípus számára kedvezően hat. Ez az egyszerű egytálétel a test minden szövetét táplálja. Az ájurvédában a legtöbb betegség esetén és a különböző tisztító kúrákban alkalmazható a kitri diéta, hogy helyreállítsd vele szervezeted egyensúlyát.A kitri nagyon jó energiával látja el a szervezeted és fiatalító hatású. A fűszerezését kedvedre tudod variálni, így igazán változatos és ennek köszönhetően, sosem lehet megunni:) A fűszerezést ájurvédikus testalkatodnak megfelelően össze tudod állítani. Nagyon sok kitri receptet találsz a

Szilva chutney (csatni)

Szilva chutney (csatni) Valaki kérte, hogy tegyek fel szilva chutney receptet, mert a szilva szezon közepén sok szilvát kapott. Örömmel teszek a kérésnek eleget, mert a csatnik közül a kedvencem a szilva:) A csatnik (chutney) olyan minden ízlelőbimbónkat igénybe vevő csemegék, melyek célja az ételek ízének kiemelése. Általában egyszerre édes, sós, csípős vagy akár savanyú ízeket is intenzíven hordozhat egy csatni magában.  Készülhetnek nyersen vagy főzve is. Radha Red Szilva chutney ( csatni) hozzávalói az eredeti recept szerint: 4 ek.  ghí (vagy vaj vegán változatban kókuszzsír) 1,5 tk. örölt koriander 1/4 tk. őrölt kardamom 1 egész szárított csili 3 ek . kókuszreszelék 1,5 kg érett kékszilva 2 bögre (500ml) nádcukor (én 1/2 bögrénél nem szoktam többet rakni, mert szeretem a savanykás ízt) csipetnyi kámfor (elhagyható) Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj :) Készítsd elő a szilvát, mosd meg, magozd ki és vágd 8 részre.  A ghít (vagy vajat)

Tojás helyettesítése, tojásmentes táplálkozás

Sokszor hangzik a kérdés a jógázóktól, hogy a jógikus táplálkozásban ha nem eszünk tojást , hogyan helyettesítjük. ( hogy miért nem eszünk tojást arról itt olvashatsz ) Elsődleges válaszom sehogyan, ha lehet elkerüljük - azért lentebb leírom, a megoldásokat:)  Amikor Tudatos táplálkozás és vegetáriánus főzőtanfolyamot tartunk, ott sem cél, hogy a húsos ételek hús nélküli verzióját készítsük el. Inkább az a célunk, hogy megmutassuk milyen fantasztikus, változatos a húsmentes konyha, mennyi finom étel létezik a világ minden táján, melyek nem tartalmaznak húst. Inkább szeretnénk megmutatni a húsmentes étkezés változatosságát, mint valamilyen zöldséges utánzatát a húsos ételeknek. Azaz nem nagyon készítünk tojásos ételeket tojásmentesen - pl a hogy sosem eszem vega kolbászt, úgy sosem csináltam vegetáriánus rántottát - lévén ha nem eszem húst vagy éppen tojást, miért egyek valamit ami teljes olyan kinézetre és ízre, csak éppen nem az:) Részben az ételek egy része ami tojásos gond