Ugrás a fő tartalomra

Lassíts le - légy jelen, élvezd az élet minden pillanatát

A mai modern életformának a teljesítménykényszeres, felpörgetett állapot szinte teljesen része lett. Egy olyan felgyorsult világban élünk, ahol az emberek azt hiszik a boldogságot, sikert a teljesítmények alapján mérik,  Ezért mindenki igyekszik sokat tevékenykedni, meg sem áll,  reggeltől estig be van táblázva. A legtöbben  még be sem fejeztek egy feladatot vagy egy munkanapot, de ahelyett hogy hazaérve kipihennék magukat, újra belevetik magukat egy újabb feladatba, programba, valami sportolásba vagy találkozóra mennek.  Egyesek kifejezetten úgy érzik a pihenés valami felesleges időpazarlás, amit csak lusta emberek csinálnak...



A nagy sietségnek köszönhetően az emberek nagy része soha nincs ott, ahol éppen van.  A legtöbben nem tudják megélni a pillanatokat, mert az elméjük vagy a múltban mereng vagy éppen a jövőt tervezgeti vagy a jövő bizonytalansága miatt aggodalmaskodik. Sokan még az ebédjüket is rohanva két buszmegálló között fogyasztják egy papírzacskóból, vannak akik egyszerre végeznek a számítógépen 3 feladatot vagy egy baráti találkozón ahelyett, hogy  a másikra koncentrálnának nyomkodják a telefonjukat, nehogy lemaradjanak valamiről.... Hová ez a nagy sietség?

A felgyorsultság, mindent azonnal teljesíteni akarás eredménye kimerültség, kiüresedettség, elmagányosodás, depresszió, állandó stressz és belső feszültség. 

A boldogság egy belső állapot és csak akkor tudod tapasztalni, ha lelassítasz, befelé figyelsz és mindennek figyelmet szentelsz ami téged körülvesz, ami veled történik. A jóga ezt a tudatos befelé figyelést segíti elő. Tanulj meg tudatosan jelen lenni pillanatban, megélni a dolgokat. Építsd  be az életedbe a kevesebb több elvet:)


Néhány segítség ahhoz, hogy elkezdj lelassítani:
- Menj sokat a természetbe - Figyeld meg tudatosan a természetet és élvezd az ott lét minden percét - a szép fákat, virágokat, csodás kék eget, a madárcsicsergést, a szellő susogását.
- Készíts otthon frissen ételeket, főzz friss alapanyagokból - ne egyél állott ételeket, gyors kajákat, menj piacra és szentelj figyelmet a főzésnek is.
- Szánj időt az étkezésre - ne egyél tv vagy számítógép előtt, élvezd az ízeket, rágj alaposan.
- Ütemezz be olyan időszakokat, amikor nem nézed az e-maileket, telefonokat csak magadban vagy egy kicsit:)
- Hagyd el a tv nézést vagy  minimalizáld a számítógép és tv előtt töltött időt
- Este feküdj le korán és reggel kelj időbe (alvásról bővebben itt olvashatsz) 
- Amikor találkozol valakivel teljesen rá figyelj, ne engedd a figyelmed elkalandozni és ne vedd elő a telefonod:)
- Öltözz és tisztálkodj odafigyelve, lassan
- Figyeled meg a légzésed , tedd tudatossá a nap során amikor csak tudod és lassítsd le, tedd a légzésed egyenletessé, puhává, lassúvá, erőlködés mentessé
- A barátaiddal találkozz személyesen és  szenteljetek egymásnak figyelmet
- Tudatosítsd a környezeted, ne rohanj el a szép épületek, parkok mellett
- Ha nyaralni mész/utazol inkább kevesebb dolgot nézz meg, de élvezd ki az ott léted minden pillanatát
- Munka közben ne kapkodj, egyszerre egy feladatra összpontosíts - ne engedd, hogy a munkahelyeden stresszeljenek
- Helyezd a minőséget mindig a mennyiség elé
- Csendesítsd el a gondolataidat korábbi bejegyzést itt olvashatod
- Jógázz, relaxálj, meditálj rendszeresen - mert segítenek a tudatos jelenlétben, a lelassításban. A blogon számos jógapózt találsz, amiket először érdemes mindenképpen hozzáértő oktatóval elsajátítani.  Relaxációról itt olvashatsz bővebben.
- Építsd be a pihenést, feltöltődést tudatosan a hétköznapjaidba. (pihenésről itt olvashatsz bővebben)

Lassíts le - de ne azonnal akarj mindent megváltoztatni :) 
Ne siettesd a lassítást... lépésről, lépésre kezd el átalakítani az életed egyre nagyobb teret engedve a tudatos jelenlétnek:)

szeretettel:
Kati

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kitri (más néven kitchari) - az ájurvédikus gyógyító étel

Kitchari (kitri) - az ájurvédikus gyógyító étel A kitri egy indiai gyógyító egytálétel, amit mung babból és baszmati rizsből készítenek. Ez az igazán egészséges étel, ízletes, nagyon tápláló és könnyen emészthető - az ájurvédikus élet módnak nélkülözhetetlen része . A rizs és a mung bab is édes és hűsítő minőségűek az ájurvéda sze mpontjából.  A rizs és mung bab együtt, teljes értékű fehérjével látja el a szervezetedet és minden ájurvédikus testtípus számára kedvezően hat. Ez az egyszerű egytálétel a test minden szövetét táplálja. Az ájurvédában a legtöbb betegség esetén és a különböző tisztító kúrákban alkalmazható a kitri diéta, hogy helyreállítsd vele szervezeted egyensúlyát.A kitri nagyon jó energiával látja el a szervezeted és fiatalító hatású. A fűszerezését kedvedre tudod variálni, így igazán változatos és ennek köszönhetően, sosem lehet megunni:) A fűszerezést ájurvédikus testalkatodnak megfelelően össze tudod állítani. Nagyon sok kitri receptet találsz a

Szilva chutney (csatni)

Szilva chutney (csatni) Valaki kérte, hogy tegyek fel szilva chutney receptet, mert a szilva szezon közepén sok szilvát kapott. Örömmel teszek a kérésnek eleget, mert a csatnik közül a kedvencem a szilva:) A csatnik (chutney) olyan minden ízlelőbimbónkat igénybe vevő csemegék, melyek célja az ételek ízének kiemelése. Általában egyszerre édes, sós, csípős vagy akár savanyú ízeket is intenzíven hordozhat egy csatni magában.  Készülhetnek nyersen vagy főzve is. Radha Red Szilva chutney ( csatni) hozzávalói az eredeti recept szerint: 4 ek.  ghí (vagy vaj vegán változatban kókuszzsír) 1,5 tk. örölt koriander 1/4 tk. őrölt kardamom 1 egész szárított csili 3 ek . kókuszreszelék 1,5 kg érett kékszilva 2 bögre (500ml) nádcukor (én 1/2 bögrénél nem szoktam többet rakni, mert szeretem a savanykás ízt) csipetnyi kámfor (elhagyható) Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj :) Készítsd elő a szilvát, mosd meg, magozd ki és vágd 8 részre.  A ghít (vagy vajat)

Tojás helyettesítése, tojásmentes táplálkozás

Sokszor hangzik a kérdés a jógázóktól, hogy a jógikus táplálkozásban ha nem eszünk tojást , hogyan helyettesítjük. ( hogy miért nem eszünk tojást arról itt olvashatsz ) Elsődleges válaszom sehogyan, ha lehet elkerüljük - azért lentebb leírom, a megoldásokat:)  Amikor Tudatos táplálkozás és vegetáriánus főzőtanfolyamot tartunk, ott sem cél, hogy a húsos ételek hús nélküli verzióját készítsük el. Inkább az a célunk, hogy megmutassuk milyen fantasztikus, változatos a húsmentes konyha, mennyi finom étel létezik a világ minden táján, melyek nem tartalmaznak húst. Inkább szeretnénk megmutatni a húsmentes étkezés változatosságát, mint valamilyen zöldséges utánzatát a húsos ételeknek. Azaz nem nagyon készítünk tojásos ételeket tojásmentesen - pl a hogy sosem eszem vega kolbászt, úgy sosem csináltam vegetáriánus rántottát - lévén ha nem eszem húst vagy éppen tojást, miért egyek valamit ami teljes olyan kinézetre és ízre, csak éppen nem az:) Részben az ételek egy része ami tojásos gond