Ugrás a fő tartalomra

Itt van az ősz, itt van újra...

őszi táj, őszi kirándulás, erdő ősszel, erdő, túrázás, bakony, bakonyi erdőUgyan az időjárás még nyárba hajló, de szeptembertől, a nyári pihenések után, kezdődnek a dolgos hétköznapok. Iskolakezdés, visszatérés a munkahelyre és ilyenkor a legtöbb családban egyre több feladat lesz, sok tennivaló és ezáltal az életritmus felfokozottabbá válik, mint a nyáron megszokott. A felfokozott , rohanó tempó érezhető ilyenkor a városok közlekedésében is, többen vannak a tömegközlekedési eszközökön, több az autó és mindenki újra rohan, szalad.  

A rohanó életmód miatt könnyen válunk kapkodóvá, és kezdünk rendszertelen életet élni és kevesebb időt szentelni a pihenésnek és feltöltődésnek. Sokan küzdenek a a stressz miatt alvászavarral, ingerültséggel, szorongással, búskomorsággal. A rendszertelen életmód könnyen kimeríti a szervezetet, gyengíti az immunrendszert, emésztési problémákat okoz, és sokaknál jelenik meg valamilyen mozgásszervi probléma - derékfájás, hátfájás.

szeder, ősz, őszi kirándulás, kirándulás, túrázás, bakonyŐsszel mindig jó, ha egy kicsit nagyobb figyelmet  szentelsz a testi-lelki jóllétednek, egészségednek, közérzetednek, fizikai kondíciódnak. Az ősz a természetben is a visszahúzódás, a pihenés, a tisztulás ideje.

A legjobb ha ősszel tudatosan Te is felkészül arra, hogy támogasd a tested természetes folyamatait - a tisztulást, feltöltődést, pihenést.


- Relaxálj rendszeresen, ez segít a testet megszabadítani a feszültségektől

- Szánj időt a pihenésre, aludj eleget

- Figyelj a táplálkozásodra, csökkentsd a méreganyagok felhalmozódását, egyél friss, vegyszermentes, szattvikus ételeket, melyek segítenek az elmédet békésebbé és a testedet egészségesebbé tenni (részletesen itt olvashatsz róla melyik ételnek milyen hatása van )
- Iktass be néhány méregtelenítő, regeneráló, tisztító napot

túrázás, erdő, őszim táj, bakony- Végezz légzőgyakorlatokat. segít egyensúlyba kerülni, elcsendesíteni a gondolatokat és energiával tölti fel a tested

- Mozogj rendszeresen, csinálj jógagyakorlatokat - segítenek oldani a feszültséget, javítják az emésztést, serkentik a méregtelenítést
- Tartózkodj sokat a szabadban, menj kirándulni

- Kezd a napot meditációval - ez igazán segít elérni a harmóniát és az egyetlen igazán jómódszer az Önismerethez.

Gyönyörű, napsütéses, pihentető őszi napokat kívánok:)
szeretettel:
Kati

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kitri (más néven kitchari) - az ájurvédikus gyógyító étel

Kitchari (kitri) - az ájurvédikus gyógyító étel A kitri egy indiai gyógyító egytálétel, amit mung babból és baszmati rizsből készítenek. Ez az igazán egészséges étel, ízletes, nagyon tápláló és könnyen emészthető - az ájurvédikus élet módnak nélkülözhetetlen része . A rizs és a mung bab is édes és hűsítő minőségűek az ájurvéda sze mpontjából.  A rizs és mung bab együtt, teljes értékű fehérjével látja el a szervezetedet és minden ájurvédikus testtípus számára kedvezően hat. Ez az egyszerű egytálétel a test minden szövetét táplálja. Az ájurvédában a legtöbb betegség esetén és a különböző tisztító kúrákban alkalmazható a kitri diéta, hogy helyreállítsd vele szervezeted egyensúlyát.A kitri nagyon jó energiával látja el a szervezeted és fiatalító hatású. A fűszerezését kedvedre tudod variálni, így igazán változatos és ennek köszönhetően, sosem lehet megunni:) A fűszerezést ájurvédikus testalkatodnak megfelelően össze tudod állítani. Nagyon sok kitri receptet találsz a

Szilva chutney (csatni)

Szilva chutney (csatni) Valaki kérte, hogy tegyek fel szilva chutney receptet, mert a szilva szezon közepén sok szilvát kapott. Örömmel teszek a kérésnek eleget, mert a csatnik közül a kedvencem a szilva:) A csatnik (chutney) olyan minden ízlelőbimbónkat igénybe vevő csemegék, melyek célja az ételek ízének kiemelése. Általában egyszerre édes, sós, csípős vagy akár savanyú ízeket is intenzíven hordozhat egy csatni magában.  Készülhetnek nyersen vagy főzve is. Radha Red Szilva chutney ( csatni) hozzávalói az eredeti recept szerint: 4 ek.  ghí (vagy vaj vegán változatban kókuszzsír) 1,5 tk. örölt koriander 1/4 tk. őrölt kardamom 1 egész szárított csili 3 ek . kókuszreszelék 1,5 kg érett kékszilva 2 bögre (500ml) nádcukor (én 1/2 bögrénél nem szoktam többet rakni, mert szeretem a savanykás ízt) csipetnyi kámfor (elhagyható) Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj :) Készítsd elő a szilvát, mosd meg, magozd ki és vágd 8 részre.  A ghít (vagy vajat)

Tojás helyettesítése, tojásmentes táplálkozás

Sokszor hangzik a kérdés a jógázóktól, hogy a jógikus táplálkozásban ha nem eszünk tojást , hogyan helyettesítjük. ( hogy miért nem eszünk tojást arról itt olvashatsz ) Elsődleges válaszom sehogyan, ha lehet elkerüljük - azért lentebb leírom, a megoldásokat:)  Amikor Tudatos táplálkozás és vegetáriánus főzőtanfolyamot tartunk, ott sem cél, hogy a húsos ételek hús nélküli verzióját készítsük el. Inkább az a célunk, hogy megmutassuk milyen fantasztikus, változatos a húsmentes konyha, mennyi finom étel létezik a világ minden táján, melyek nem tartalmaznak húst. Inkább szeretnénk megmutatni a húsmentes étkezés változatosságát, mint valamilyen zöldséges utánzatát a húsos ételeknek. Azaz nem nagyon készítünk tojásos ételeket tojásmentesen - pl a hogy sosem eszem vega kolbászt, úgy sosem csináltam vegetáriánus rántottát - lévén ha nem eszem húst vagy éppen tojást, miért egyek valamit ami teljes olyan kinézetre és ízre, csak éppen nem az:) Részben az ételek egy része ami tojásos gond