2017. augusztus 4., péntek

Gyors, gluténmentes, tejmentes kókuszos puliszkasüti

gluténmentes, gluténmentes sütemény, kukoricadara sütemény, kukoricadara, kókuszos,
Gyors, gluténmentes, tejmentes kókuszos puliszkasüti
A kukoricadara, puliszka avagy más néven polenta, sokak nagy kedvence, mert tápláló, erősíti a testet és nagyon gyorsan elkészíthető.Ráadásul még gluténmentes is, így gm diétába is jól beilleszthető.

Fogyasztható édesen és sósan is. Korábban, már tettem fel sós puliszkás receptet a blogra, egy párolt zöldséges receptet  itt olvashatsz, és itt találsz egy polenta pizza receptet. Most egy édes változatot írok Nektek, amit gyakran szoktam elkészíteni:)

Hozzávalók
1 csésze kukoricadara
4 csésze víz
1 csésze kókuszrezselék
1/2 csésze teljes értékű nádcukor  (ízlés szerint változtatható mennyiség)
vanília
4 ek. kókuszzsír (vajjal is nagyon finom)

Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj!

 A vizet egy nagy edénybe forrald fel. Tedd hozzá a kókuszt, vaníliát. Majd vedd kis lángra és keverd bele a kukoricadarát. Keverd folyamatosan - habverőt is használhatsz az elején, azzal könnyebb csomómentesre eldolgozni a kukoricadarát. Kb. 5 perc után már fakanállal is könnyedén tudod keverni. Addig főzd amíg  meg nem fő, szépen elválik majd az edény falától. A végén keverd hozzá a kókuszzsírt.

Egy tepsibe öntsd bele a masszát. Várd meg amíg kihűl és utána szépen szeleted fel.
Én mielőtt kihűlne kókusszal vastagon megszórom a tetejét, hogy szép legyen.
 
A receptet kiegészítheted bármilyen más aszalt gyümölccsel, dióval, mandulával, mogyoróval, kakaóval Csak a fantáziád szab határt:) tehetsz bele több cukrot vagy kevesebbet:).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése