Ugrás a fő tartalomra

Adventi naptár - 24 nap ajándékozással a Karácsonyig

adventi, adventi naptár, jógakalendár, adventi kalendárium

Közeledik az év vége, az év utolsó hónapja. December elsejétől 24 nap lesz karácsonyig.
(A karácsonyi tudatossághoz az alábbi linken találtok sok segítséget:
http://eljharmoniaban.blogspot.hu/2015/11/keszulj-karacsonyra-legy-karacsonykor.html)

Minden évben készítünk Nektek adventi jóganaptárat annak érdekében, hogy ez a 24 nap valamilyen módon segítse az egyéni fejlődéseteket.

Az idei Adventi Jógakalendár fókuszában az ajándékozás áll. 24 napig minden nap ajándékozz meg másokat valamivel. 


Ajándékozni nem csak tárgyakat, anyagi javakat lehet, de adhatsz másoknak elismerést,  kedvességet, mosolyt, és még nagyon sok minden mást:)

Bármit szeretnél az életben kapni, nagyon fontos, hogy előbb Neked kell megtanulnod azt adni. Szeretnél kedvességet? akkor légy kedves másokkal, elismerésre vágysz? ismerj el másokat, őszinteségre vágysz? légy őszinte másokkal.... és még hosszasan sorolhatnám. 


Bármit adsz másoknak az életben, Neked nem lesz kevesebb. Akár tudást, akár szeretetet vagy anyagi javakat adsz másoknak, neked soha semmiből nem lesz kevesebb....

A szívből jövő ajándékozás segít tisztítani a szívet, fejleszti az önzetlenséget, jóakaratot, pozitív gondolkodást, hozzájárul az emberi kapcsolataid javulásához és jó érzéssel tölt majd el:)

Kellemes tapasztalatokat és megannyi ajándékot kívánunk:) 



Szeretettel:
Kati és Purusa









 



 Ha szeretnéd megkapni az adventi jóganaptárt pdf formában, ingyenesen elküldjük a részedre e-mailben. Nem kell mást tenned, csak írni egy e-mailt az eljharmoniaban@gmail.com címre és a tárgy mezőbe beírni Adventi jóganaptár.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kitri (más néven kitchari) - az ájurvédikus gyógyító étel

Kitchari (kitri) - az ájurvédikus gyógyító étel A kitri egy indiai gyógyító egytálétel, amit mung babból és baszmati rizsből készítenek. Ez az igazán egészséges étel, ízletes, nagyon tápláló és könnyen emészthető - az ájurvédikus élet módnak nélkülözhetetlen része . A rizs és a mung bab is édes és hűsítő minőségűek az ájurvéda sze mpontjából.  A rizs és mung bab együtt, teljes értékű fehérjével látja el a szervezetedet és minden ájurvédikus testtípus számára kedvezően hat. Ez az egyszerű egytálétel a test minden szövetét táplálja. Az ájurvédában a legtöbb betegség esetén és a különböző tisztító kúrákban alkalmazható a kitri diéta, hogy helyreállítsd vele szervezeted egyensúlyát.A kitri nagyon jó energiával látja el a szervezeted és fiatalító hatású. A fűszerezését kedvedre tudod variálni, így igazán változatos és ennek köszönhetően, sosem lehet megunni:) A fűszerezést ájurvédikus testalkatodnak megfelelően össze tudod állítani. Nagyon sok kitri receptet találsz a

Szilva chutney (csatni)

Szilva chutney (csatni) Valaki kérte, hogy tegyek fel szilva chutney receptet, mert a szilva szezon közepén sok szilvát kapott. Örömmel teszek a kérésnek eleget, mert a csatnik közül a kedvencem a szilva:) A csatnik (chutney) olyan minden ízlelőbimbónkat igénybe vevő csemegék, melyek célja az ételek ízének kiemelése. Általában egyszerre édes, sós, csípős vagy akár savanyú ízeket is intenzíven hordozhat egy csatni magában.  Készülhetnek nyersen vagy főzve is. Radha Red Szilva chutney ( csatni) hozzávalói az eredeti recept szerint: 4 ek.  ghí (vagy vaj vegán változatban kókuszzsír) 1,5 tk. örölt koriander 1/4 tk. őrölt kardamom 1 egész szárított csili 3 ek . kókuszreszelék 1,5 kg érett kékszilva 2 bögre (500ml) nádcukor (én 1/2 bögrénél nem szoktam többet rakni, mert szeretem a savanykás ízt) csipetnyi kámfor (elhagyható) Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj :) Készítsd elő a szilvát, mosd meg, magozd ki és vágd 8 részre.  A ghít (vagy vajat)

Tojás helyettesítése, tojásmentes táplálkozás

Sokszor hangzik a kérdés a jógázóktól, hogy a jógikus táplálkozásban ha nem eszünk tojást , hogyan helyettesítjük. ( hogy miért nem eszünk tojást arról itt olvashatsz ) Elsődleges válaszom sehogyan, ha lehet elkerüljük - azért lentebb leírom, a megoldásokat:)  Amikor Tudatos táplálkozás és vegetáriánus főzőtanfolyamot tartunk, ott sem cél, hogy a húsos ételek hús nélküli verzióját készítsük el. Inkább az a célunk, hogy megmutassuk milyen fantasztikus, változatos a húsmentes konyha, mennyi finom étel létezik a világ minden táján, melyek nem tartalmaznak húst. Inkább szeretnénk megmutatni a húsmentes étkezés változatosságát, mint valamilyen zöldséges utánzatát a húsos ételeknek. Azaz nem nagyon készítünk tojásos ételeket tojásmentesen - pl a hogy sosem eszem vega kolbászt, úgy sosem csináltam vegetáriánus rántottát - lévén ha nem eszem húst vagy éppen tojást, miért egyek valamit ami teljes olyan kinézetre és ízre, csak éppen nem az:) Részben az ételek egy része ami tojásos gond