2015. július 16., csütörtök

A sárgabarack jótékony hatásai

sárgabarack hatásai, sárgabarackos receptek, sárgabarack fogyasztás, sárgabarack jótékony hatásai
Sárgabarack
A sárgabarack június végétől augusztus elejéig terem. Fajtától függően a világos sárgától a narancsos és pirosas árnyalatig, esetenként érettebb változatban barna foltokkal láthatjuk.

Felhasználása igen változatos, a legjobb nyersen fogyasztani, de aszalva vagy lekvárnak, befőttnek is kiváló. Lehetőleg foltoktól mentes, ép, egészséges szemeket vásárolj.

Mint a legtöbb gyümölcsnél, a sárgabaracknál is elmondható, hogy jelentős részét víz alkotja, ezért nagyon jól hidratálja a testet és magas a rosttartalma is.

Magas vitamin és ásványi anyag tartalommal rendelkezik. Leginkább A és C-vitamin, niacin, folsav , bétakarotin tartalma ami említésre méltó, de nagyobb mennyiségben található benne kálcium, kálium is.  Magas A vitamin tartalma véd a szembetegségek ellen.
Rendszeres fogyasztása ér védő hatású és kedvezően hat a zsíranyagcserére.  Serkenti a máj méregtelenítő funkcióját és javítja az emésztés. 

A sárgabarack fogyasztása erősíti az immunrendszert és egyes kutatások szerint segít megelőzni a rák kialakulását és gyulladás csökkentő hatású.

Vegyszermentes (bio) sárgabarackot válassz:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése