2015. július 27., hétfő

Miért érdemes quinoa-t fogyasztani?

quinoa hatásai, quinoa recept, quinoa főzése, quinoa elkészítéseA quinoa egy dél-amerikai gabonaféle - Peruban és Bolíviában termesztik elsődlegesen, sziklásabb területeken. Ránézésre hasonlónak tűnhet a köleshez, de apróbb és inkább elefántcsont színű, mint sárga. 

Kiemelkedően magas a fehérje tartalma, így vegetáriánusoknak különösen jótékony a fogyasztása. Minden esszenciális aminosavat tartalmaz, így önmagában fogyasztva is teljes értékű fehérjeként épül be a szervezetbe.

Nagyon magas vitamin és ásványi anyagot tartalma - C, E, B vitaminok, magnézium , vas, kálcium, foszfor. Kiemelkedő a rosttartalma is, így megakadályozza a székrekedést. 

Gyengébb emésztésűeknek is ajánlott, mert könnyen emészthető. Nem tartalmaz glutént, így glutén érzékenyek is fogyaszthatják. További komoly előnye, hogy alacsony a glikémiás indexe. 

Nagyon finom, ízletes gabonaféle. A quinoát felhasználhatod édesen és sósan is, köretnek vagy önmagában. Bármint készíthetsz vele amit rizsből szoktál:)

Felhasználás előtt alaposan mosd át szűrőben, meleg vízzel, mert a felületén található szaponin réteg kesernyés lehet.  Addig mosd amíg a víz szép áttetszővé válik.

Mint minden gabonát érdemes szárazon kicsit pirítani, majd forró kétszeres, két és félszeres mennyiségű vízzel felöntve 15-20 percig kell főzni. Főzés közben ne kevergesd. Készítheted kásának is, akkor több folyadékot használj és hosszabb ideig főzd.

Sajnos a világpiaci ára tavaly nagyon megemelkedett, de néha érdemes  egy-egy adag quinoa-t készíteni:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése