2015. október 16., péntek

A cékla jótékony hatásai

célka jótékony hatásai, célka egészség, miért együnk céklát, célka fogyasztásaA céklát a legtöbben csak ecetes savanyúság formájában ismerik és nagyon ritkán fogyasztják, pedig már az ókorban is előszeretettel fogyasztották kedvező hatásai miatt. 

A cékla nagyon gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban (A, B és C vitaminok, kalcium, mangán, vas, kálium) valamint esszenciális aminósavakban. A vérképző hatása és vastartalma különösen kiemelkedő, ezért vashiányos, várszegény személyeknek mindképpen érdemes beépíteni a táplálkozásába.

Kiváló májtisztító, segít  a szervezet méregtelenítésében, kitűnő részét képezheti tisztító kúráknak,.
Daganatos megbetegedések megelőzésében és daganatos betegek  táplálkozásában is nagyon jótékony, mert gátolja a rákos sejtek szaporodását.

Csökkenti a koleszterinszintet és támogatja a szív és érrendszer működését. Kedvezően befolyásolja az emésztést, tisztítja az emésztőrendszert.

A gyulladásokkal szemben is egyfajta védettséget biztosít a szervezet számára, erősíti az immunrendszert.

A szervezet sav-bázs egyensúlyát is segít fenntartani és a kedély állapotunkra is jótékonyan hat.  

Nyáron fogyaszthatjuk salátának, de így ősszel jobb főzve, párolva vagy sütve elkészíteni. Nemsokára közreadom a kedvenc cékla receptemet:)

Vegyszermentes (bio) céklát fogyassz - mivel a cékla képes a mérgeket megkötni, amennyiben nem vegyszermentes talajból származik, nagyon sok vegyszert és káros anyagot tud a talajból magába szívni.

Ájurvédikus szempontból vata és kapha esetén kedvezően hat, pitta egyensúlytalanságnál nem javasolt a fogyasztása.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése