Ugrás a fő tartalomra

Tégy a gerinced egészségéért! - Tálászana (pálmafapóz)


A tálászana (pálmafa póz) egy nagyon jó kis álló jógagyakorlat.  Mint minden álló jógapóz, erősíti a lábfejet, bokát, lábakat,combokat, stabilizáló izmokat. Megelőzhető vele a lúdtalp és számos gerincbetegség. Fejleszti az egyensúly érzéked. Fejleszti a kitartást és a tudatosságot. Energetizál, könnyeddé teszi a tested. Segíti a szív, a tüdő munkáját és az emésztést is. Az elmét nyugodttá, kiegyensúlyozottá teszi.


Hogyan végezd eltalasana, tálászana, pálmafa, pálmafapóz, pálmapóz, talászana

  1. Állj meg összezárt lábakkal - Tádászanában (hegytartásban)  - és lépj kicsípő széles terpeszbe
  2. A két talpadon egyformán oszlasd el a testsúlyt. Majd  aktivizáld a lábakat. talpakat  told le jól a matracba, húzd fel a térdkalácsokat és legyenek aktívak a combjaid is. 
  3. A medencédet tartsd stabilan - aktív a hasizom, farizom.  és nyújtózz hosszan az egész gerinceddel fölfelé.
  4. Emeld a két kezed a magasba a karok fülek legyenek egy vonalban. 
  5. Tedd távolabb egymástól a kezeket, mint a vállad szélessége. (A kézfej, csukló és a kar egymás folytatása legyen)
  6. Állj lábujjhegyre és tartsd ki a pózt
Kijövetel a pózból kilégzéssel engedd vissza a sarkakat a talajra és hoz le a karokat a tested mellé. 

A póz kitartása alatt  belégzéssel próbáld aktivizálni a lábad, húzd fel a térdkalácsot, kilégzéssel stabilan told a lábujjtöveket a talajba. Belégzéssel nyisd a mellkast, nyújtózkodj a fejtetővel és a szegycsonttal felfelé, nyújtózkodj a karokkal az ég irányába, de közben tartsd a lapocka közti területet aktívan. Figyelj rá, hogy a tenyereid végig egymás felé nézzenek.

Keress egy fix pontot és a gyakorlat alatt azt nézd, ez segít megtartani az egyensúlyod.
Próbáld megfigyelni, ahogy az egész tested egy erővonalat képez a talpadtól a fejed tetejéig.


Ne kivitelezd az ászanát, ha kezeletlen magas vérnyomásod van, ha nagyon kimerült vagy, ha extrémen alacsony a vérnyomásod vagy éppen fejfájásod, migréned van.

A jógagyakorlatokat először mindig hozzáértő jógaoktatóval sajátítsd el. 

Jó gyakorlást kívánok:)
szeretettel:
Kati

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kitri (más néven kitchari) - az ájurvédikus gyógyító étel

Kitchari (kitri) - az ájurvédikus gyógyító étel A kitri egy indiai gyógyító egytálétel, amit mung babból és baszmati rizsből készítenek. Ez az igazán egészséges étel, ízletes, nagyon tápláló és könnyen emészthető - az ájurvédikus élet módnak nélkülözhetetlen része . A rizs és a mung bab is édes és hűsítő minőségűek az ájurvéda sze mpontjából.  A rizs és mung bab együtt, teljes értékű fehérjével látja el a szervezetedet és minden ájurvédikus testtípus számára kedvezően hat. Ez az egyszerű egytálétel a test minden szövetét táplálja. Az ájurvédában a legtöbb betegség esetén és a különböző tisztító kúrákban alkalmazható a kitri diéta, hogy helyreállítsd vele szervezeted egyensúlyát.A kitri nagyon jó energiával látja el a szervezeted és fiatalító hatású. A fűszerezését kedvedre tudod variálni, így igazán változatos és ennek köszönhetően, sosem lehet megunni:) A fűszerezést ájurvédikus testalkatodnak megfelelően össze tudod állítani. Nagyon sok kitri receptet találsz a

Szilva chutney (csatni)

Szilva chutney (csatni) Valaki kérte, hogy tegyek fel szilva chutney receptet, mert a szilva szezon közepén sok szilvát kapott. Örömmel teszek a kérésnek eleget, mert a csatnik közül a kedvencem a szilva:) A csatnik (chutney) olyan minden ízlelőbimbónkat igénybe vevő csemegék, melyek célja az ételek ízének kiemelése. Általában egyszerre édes, sós, csípős vagy akár savanyú ízeket is intenzíven hordozhat egy csatni magában.  Készülhetnek nyersen vagy főzve is. Radha Red Szilva chutney ( csatni) hozzávalói az eredeti recept szerint: 4 ek.  ghí (vagy vaj vegán változatban kókuszzsír) 1,5 tk. örölt koriander 1/4 tk. őrölt kardamom 1 egész szárított csili 3 ek . kókuszreszelék 1,5 kg érett kékszilva 2 bögre (500ml) nádcukor (én 1/2 bögrénél nem szoktam többet rakni, mert szeretem a savanykás ízt) csipetnyi kámfor (elhagyható) Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj :) Készítsd elő a szilvát, mosd meg, magozd ki és vágd 8 részre.  A ghít (vagy vajat)

Tojás helyettesítése, tojásmentes táplálkozás

Sokszor hangzik a kérdés a jógázóktól, hogy a jógikus táplálkozásban ha nem eszünk tojást , hogyan helyettesítjük. ( hogy miért nem eszünk tojást arról itt olvashatsz ) Elsődleges válaszom sehogyan, ha lehet elkerüljük - azért lentebb leírom, a megoldásokat:)  Amikor Tudatos táplálkozás és vegetáriánus főzőtanfolyamot tartunk, ott sem cél, hogy a húsos ételek hús nélküli verzióját készítsük el. Inkább az a célunk, hogy megmutassuk milyen fantasztikus, változatos a húsmentes konyha, mennyi finom étel létezik a világ minden táján, melyek nem tartalmaznak húst. Inkább szeretnénk megmutatni a húsmentes étkezés változatosságát, mint valamilyen zöldséges utánzatát a húsos ételeknek. Azaz nem nagyon készítünk tojásos ételeket tojásmentesen - pl a hogy sosem eszem vega kolbászt, úgy sosem csináltam vegetáriánus rántottát - lévén ha nem eszem húst vagy éppen tojást, miért egyek valamit ami teljes olyan kinézetre és ízre, csak éppen nem az:) Részben az ételek egy része ami tojásos gond