2015. szeptember 24., csütörtök

A sárgarépa jotékony hatásai

A sárgarépát gyerekként kedveltem meg. Nagypapám mindig azt mondta, hogy egyek sokat mert akkor majd tudok fütyülni. Sok sok kiló sárgarépa elfogyasztása után sem tudtam fütyülni, de a "klasszikus" magyar konyhából - leveszöldség, főzelékek és kb a sütőben sült krumpli, sült tök és főtt kukorica ami zöldséges ételként  megfordult nálunk otthon - nekem a sárgarépa volt a kedvenc zöldségem. Már tinédzserkoromban is ha valamit csak úgy rágcsálni szerettem volna, sokszor esett a válassztásom egy szál sárgarépára:)

Azon túl, hogy ízletes miért jó rendszeresen fogyasztani?

Gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, legkiemelkedőbb a béta karotin tartalma. A szervezet a béta karotint szükség esetén A vitaminná alakítja.

A sárgarépa fogyasztása hozzájárul a jó látáshoz is és segít egészségesen tartani a nyálkahártyákat.

Kedvezően hat a bőrproblémáknál, széppé teszi a bőrt. 

Segít a beleket megtisztítani és eltávolítani a salakanyagokat, méregteleníteni. Csökkenti a koleszterinszintet. Fogyókúrák esetén is jól hasznosítható.

Támogatja a máj tisztulását és  erősíti az immunrendszert.
Csökkenti a daganatos betegségek kockázatát és regeneráló szerként is használják.

 Ízületi gyulladás esetén is kedvezően hat, elősegíti a gyógyulási folyamatokat.

Fogyaszthatod nyersen elrágva, vagy reszelve salátában, répalé formában, levesekben, párolva, főzve, sütve még édességek tésztájába keverve is kellemes kompozíciót kapunk:)

Az ájurvédában édes minősége miatt, vata csökkentő hatást tulajdonítanak neki, de a pittát és kaphát kismértékben növeli. A föld alatt növő zöldségfélék közül a sárgarépa szattvikusnak minősül. (erről bővebben itt olvashatsz)

Téli időszakra szakszerűen elvermelve jól tárolható zöldség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése