2015. szeptember 29., kedd

Gyors hummusz krém (szezámmagos csicseriborsó püré )

csicseriborsókrém, hummusz, vegán szendvicskrém, , csicseriborsópüré
Hummusz
Tegnap közreadtam egy pudla receptet (itt olvashatod), ami egy csicseriborsólisztes indiai lepényféle.  Arról már többször írtam, hogy a csicseriborsó milyen fantasztikus étel, nekem nagy kedvencem és amióta könnyen be tudom szerezni itthon a bio csicseriborsólisztet, azóta gyakran használom a konyhában.

Ma amikor a kenyeret beraktam a sütőbe, elgondolkodtam, hogy ha kész lesz, mit is tegyek rá és akkor eszembe jutott ez a recept. 

A különböző közel-keleti pürék, pástétomok, kenyérre kenhető krémek közül az egyik legnépszerűbb a hummusz. Ez egy csicseriborsóból és szezámmagkrémből (tahini) készült püré, ami gluténmentes és vegán is. Az eredeti recept alapján éjszakára beáztatjuk a csicseriborsót, majd megfőzzük (ez kb. 1-2 óra). Utána a fűszerekkel összeturmixoljuk.

Amikor nincs néhány órád az elkészítésre és viszonylag rövid idő alatt szeretnél hummuszt fogyasztani, ez a recept olyankor nagyon hasznos lehet. 

Hozzávalók:
  • 75g csicseriborsóliszt
  • 4 dl víz
  • 1 citrom leve
  • kurkuma (piros paprikát is használhatsz helyette)
  • hing (apróra vágott hagymával tudod helyettesíteni)
  • bors
  • 2 ek. tahini (szezámmag krém)
  • 2-3 ek. olívaolaj
A csicseriborsólisztet a hinggel, kurkumával, sóval és a vízzel tedd fel főni és főzd sűrűre. Amikor kész tedd hozzá a citrom levét, a borsot és az olívaolajat. Keverd jól össze az egészet. Ha van otthon friss petrezselyem, akkor tálalásnál díszítheted azzal is.

Kenyérre kenve kiváló fehérje és tápanyagforrás. Ha esetleg megunnád - ami nem valószínű, de ha mégis:) -  a fűszerezés változtatásával számtalan változatot ki tudsz próbálni:)

Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése