2015. november 3., kedd

Az árpa hatásai

árpa, árpa fogyasztása
Árpa
Az árpa az ősi idők óta, szinte minden kultúrában simert növény volt. Ma is elég ismert gabonaféle a világon és viszonylag olcsónak is számít.

Leginkább árpagyöngy formában találkozhatunk vele, mely az árpamagok hántolásával és gőzölésével készül. Magyarországon gersli néven ismerik és sajnos nem elég gyakori a fogyasztása. Pedig árpa jól használható egytálételekbe, levesekbe vagy köretnek is kiváló.

Az árpa rostokban, szénhidrátban és fehérjében is gazdag. Kedvezően hat az emésztésre és csökkenti a koleszterinszintet is.

Vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaz, mint kálium,kalcium, magnézium foszfor és B vitaminok.

Az árpa fogyasztás hozzájárul a testi és szellemi teljesítőképesség növeléséhez és nyugtatja az idegrendszert is.

Vízhajtó hatása miatt a népi gyógyászatban is használták.

Mint minden gabonát az árpát is célszerű először szárazon kicsit pirítani és utána felönteni forróvízzel.

Vegyszermentes (bio) árpát használj!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése