2015. november 13., péntek

Indiai Dhal - mungbab leves


indiai leves, dhál leves, munóbab, mungó dhal, mangdhal mungbab
Dhal (mungbab leves)
A hüvelyesekből készült ételek fontos részét képezik a vegetáriánus táplálkozásnak, mert sok értékes növényi fehérjét tartalmaznak és rizzsel, kenyérrel, valamilyen gabonával kombinálva teljes értékű fehérjeként beépülnek a szervezetbe. Sajnos a legtöbb hüvelyes nehezebben emészthető, ezért sokakat felfúj. 

A tisztított (sárga) mungbabnak (vagy mungóbab) az a nagy előnye, hogy nagyon könnyen emészthető és a gyenge emésztésű, illetve a vata testtípusúakat sem fújja fel és nagyon gazdag nem csak fehérjében, de vasban és B vitaminokban is.

A dhált főzhetjük sűrű pépesre vagy akár nyugati kultúrában kedvelt leveses változatban is.

Hozzávalók:
  • 2 ek. ghí
  • 1kk. fekete mustármag
  • 1 kis szárított chili
  • fél marék szárított curry levél
  • késhegynyi asafoetida (hing)
  • 20 dkg. mungóbab
  • fél kk. kurkuma
  • 1 kk. só
A dhált mosd meg. Tedd az edénybe a 2 evőkanál ghít. Közepes lángon melegítve tegyél bele 1 kis kanál fekete mustármagot. Tedd rá a fedőt és amikor hallod, hogy kipattogott,vedd le a fedőt és húzd le a tűzről az edényt. Szórd bele a szétmorzsolt chillit , a currylevelet és az asafoetidát. Öntsd bele 20 dkg megmosott pucolt mung dhalt és a közepes lángra visszatéve keverés mellett pirítsd 2 percig. Öntsd fel 1 liter vízzel, majd tedd hozzá a sót és a kurkumát. A forralás kezdeténél keletkező kemény habot szedd le a tetejéről. Forrald addig, amíg a dhal szét nem fő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése