2015. június 23., kedd

Miért érdemes csicseriborsót fogyasztani?


csicseriborsó hatásai, csicseriborsó receptek, csicseriborsó főzése, csicseriborsó használata
Csicseriborsó
A csicseriborsó nem olyan régen terjedt el Magyarországon, de Ázsiai és mediterrán vidékeken nagyon régóta jelen van. Magas fehérje tartalma miatt nagyon népszerű olyan kultúrákban ahol előnyben részesítik a húsmentes étkezést. 

Kevés kalóriát tartalmaz. Magas a vitamin és  ásványi anyag  tartalma (B1, B6 vitamin, folsav, foszfor, magnézium, kálcium, vas, cink). Kiemelkedő rost tartalma hozzájárul az egészséges emésztéshez, megszünteti a székrekedést és segít a bélfalakon lerakódott salakanyagoktól megszabadulni, csökkenti a koleszterinszintet. Cukorbetegek számára is nagyon kedvező a fogyasztása, mert segít normalizálni a vércukorszintet.

 A csicseriborsó rendszeres fogyasztása elősegíti a nyugodt alvást, mert magas a szerotonin tartalma - amely hozzájárul a megfelelő alváshoz és a jó kedélyállapothoz.  

Az ájurvéda szerint édes és fanyar ízzel rendelkezik. Csökkenti a Pitta-t és a Kapha-t és növeli a Vatat a szervezetben. A csicseriborsó lisztjét az ájurvédában bőrápolásra is hazsnálják.

Főzés előtt célszerű egy éjszakára beáztatni. A megfőtt csicseriborsót felhasználhatod salátákba, zöldséges ételekbe gabonákkal fogyasztva:) Az egyik legkedveltebb belőle készült étel a hummusz. 

Néhány csicseriborsós recept a blogról:

Gyors hummusz krém (szezámmagos csicseriborsó püré )

Hummusz - szezámmagos csicseriborsókrém

 Zöldséges, csicseriborsós kuszkusz

Egyszerű csicseriborsós curry


Vegyszermentes, (bio) csicseriborsót használj!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése