2015. június 28., vasárnap

Miért érdemes cukkinit fogyasztani?


cukkini hatásai, cukkini jótékony hatásai, cukkini receptek, cukkini felhasználása
Cukkini
Már lehet a piacokon cukkinit vásárolni, ami nagyon közkedvelt nyári zöldség és gyorsan és változatosan készíthető el  - nyersen, sütve, főzve, grillezve, párolva, töltve. Csak a fantáziánk szabhat határt felhasználási módjának:) Amellett, hogy gyorsan, könnyen és változatosan elkészíthető nagyon sok pozitív hatással rendelkezik. 

A cukkini 95 %-át víz alkotja, ezáltal a szervezetet nagyon jól hidratálja. Fogyókúrák kedvelt alapanyaga is- magas víztartalma és alacsony kalória tartalma miatt. Nagyon sok vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz, magas a C és A vitamin, magnézium, cink, foszfor és kálium tartalma továbbá tartalmaz B1, B2 és B6 vitaminokat és folsavat is. Valamint kiváló antioxidáns tartalmú növény.

Támogatást nyújt az érrendszeri problémák megelőzésében és gyulladáscsökkentő hatásairől is több helyen számolnak be. Hozzájárul az asztma tüneteinek enyhítéséhez és segít megakadályozni az ízületi és reumatikus panaszokat is.

Rost tartalmának köszönhetően kedvezően befolyásolja az emésztést  valamint akárcsak a legtöbb zöldségféle segít a vastagbélrák megelőzésében.

Az ájurvédában édes, nedves és hűtő hatásúnak minősül. Növeli a kaphat, jó a vatara és csökkenti a pittát.

Vásárlásnál válassz kisebb cukkinit – ilyenkor még zsenge és nagyon könnyen emészthető:)

Vegyszermentes (bio) cukkinit vásárolj!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése