2015. december 10., csütörtök

A datolya hatásai



Datolya
A datolya (az én egyik kedvencem), már az időszámítás előtti időkben is nagy népszerűségnek örvendett. Az egyik legősibb és az egyik legjobb egészségre gyakorolt hatású gyümölcs. Szerencsére friss és szárított változatban, szinte hasonló tápértékkel rendelkezik.

Magas az ásványi anyag és nyomelem és vitamin tartalma. Sok káliumot, vasat, nátriumot, foszfort, A, B, C és D vitamint tartalmaz.

A szervezetet kitűnő energiával látja el, jól lehet hasznosítani sportolásnál, kimerültségnél vagy ha csak nagyon álmosnak érzed magad. Javítja az erőnlétet, állóképességet.

Nagyon jó idegkimerültségnél és legyengült állapotban is, roborálja a szervezetet.
Nyugodt alvást biztosít, mert szerotonin termelést okoz.

Magas rosttartalmának köszönhetően, serkenti az emésztést, helyreállítja a bélmozgást, megszünteti a székrekedést.

Nagyon magas a vastartalma és C vitamint is tartalmaz, így vérszegénység esetén kiváló terápia a rendszeres datolyafogyasztás.

A datolya egészségesen tartja a szívet és segít a koleszterin szint csökkentésében is.

A datolya az egyik legédesebb gyümölcs, ezért használják szárítva ledarálva - datolya cukorként ételek ízesítésére, édességek elkészítésére. A blogon elég sok receptben láthattátok.

Én mostanában minden nap lefekvés előtt elfogyasztok néhány beáztatott datolyát:)

Vegyszermentes (bio) datolyát egyél - a vegyszeres, agyon cukrozott változatok kedvezőtlenül hatnak az egészségedre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése