2016. március 3., csütörtök

Tégy a gerinced egészségéért! - Ardha Csandrászana (Fél hold állás)

ardha csandrászana , ara csandrászana, ászana, ászsána, félholdállás, hold póz, holdállás
Ardha Csandrászana
Az Ardha Csandrászana   (félhold állás) jól kompenzálja az ülő munka okozta hatásokat, segít javítani a testtartást. Erősíti a lábakat, stabilizáló izmokat. Nyújtja és erősíti a gerincet, a hátat is. 

Ez a jógapóz jól energetizálja a testet, serkenti a szív és a tüdő munkáját.

Hogyan végezd el?
  1. Állj meg összezárt lábakkal - Tádászanában (hegytartásban)  - ha ez még nehéz akkor lehet csípő széles terpesz a két lábad között. 
  2. A két talpadon egyformán oszlasd el a testsúlyt. Majd  aktivizáld a lábakat. talpakat  told le jól a matracba, húzd fel a térdkalácsokat és legyenek aktívak a combjaid is. 
  3. A medencédet tartsd stabilan - aktív a hasizom, farizom.  és nyújtózz hosszan az egész gerinceddel fölfelé.
  4. Emeld a két kezed a magasba - ha tudod tedd össze a tenyereket, ha ez még nehéz, akkor vállszélességben maradhatnak a karok.
  5.  Belégzéssel dönts hátrafelé - figyelj rá, hogy a medencédet ne told előre - homorítsd a hátad
  6. A két karod és a fülek egymás mellett, egy vonalban maradjanak - ne ejtsd hátra fejed
Kijövetel a pózból belégzéssel gyere vissza középhelyzetbe és engedd le a karjaidat. 

A kitartás alatt stabilan tartsd a lábakat és a medencédet. Kilégzéssel a külső talpéleket és a nagylábujj tövét told a talajba. Belégzéssel húzd fel a térdkalácsot, tartsd aktívan a combokat. Belégzéssel próbálj nyújtózni fejtetővel, szegycsonttal éa a karokkal is az ég irányába. A hasadat, derék táji szakaszt, medencédet tartsd végig stabilan. A picit behúzott farokcsontból nyújtózz az egész gerincoszloppal folyamatosan. A lapockáidat simítsd a hátadba és próbáld belégzéssel nyitni a mellkast folyamatosan azáltal, hogy távolítod a két kulcscsontot – úgy dolgozz, ahogy Tádászanában (A tádászanáról itt olvashatsz).

 Amennyiben gerincsérved van óvatosan végezd a pózt, vagy ha kellemetlenséget érzel hagyd ki teljesen.
Tüdőtágulat esetén és kezeletlen magas vérnyomás esetén se gyakorold ezt a pózt. Akkor se gyakorold ezt a pózt ha szédülsz, érszűkületed, esetleg érelmeszesedésed van, vagy valami gond van a központi idegrendszereddel. 

A jógagyakorlatokat először mindig hozzáértő jógaoktatóval sajátítsd el. 
 
Jó gyakorlást kívánok:)
szeretettel:
Kati

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése