2015. május 26., kedd

Tégy a gerinced egészségéért! - Dandászana (Kinyújtott lábú ülés)

A Dandászana (nyújtott lábú ülés) minden ülő jógapóz alapja. Segít a testtartás javításában, a helyes ülés elsajátításában. Erősíti a hátat, mellkasi részt, hasi területet és a lábakat. Nyújtja a láb izmait. Elősegíti az emésztést azáltal, hogy átmasszírozza a belső szerveket.
 


Hogyan végezd el?
dandasana, egyenes hát, tartásjavítás, helyes ülés, jóga
  1. Ülj le kinyújtott lábakkal a talajra, úgy hogy az ülőcsontokon ülj (Ehhez ha kell a kezded segítségével szabadítsd ki az ülőcsontokat) Figyelj, hogy a két ülőcsontodon egyformán helyezd el a testsúlyod.
  2. Fixáld a medencédet, told az ülőcsontokat a talajba, tartsd a hasad feszesen, és aktív a háti, deréktáji szakasz izomzata is.
  3. A két kezedet tedd a medencéd mellé kinyújtva, ujjak a lábak irányába mutassanak.
  4. A lábfejek legyenek kinyújtva, mint Tadászanaban (hegytartásban) Húzd fel a térdkalácsot a combizmok segítségével és nyújtózz a sarkaddal, a kislábujj, külső talpélet próbáld visszafeszíteni. A térdhajlatot, comb hátsó felét közelítsd a talaj irányába.
  5. A vállakat húzd hátrafelé és lefelé, közelítsd a lapockák alsó csücskét.
  6. Nyisd a mellkasát azáltal, hogy távolítod a két kulcscsontot.
  7. A gerinc legyen nyújtva és a törzsed mindkét oldalával egyformán nyújtózz fölfelé.
  8. Húzd be picit az állad és a fejtetővel is nyújtózz fölfelé.
Próbáld legalább 20-30 másodpercig megtartani a póz. Majd akár újra ismételheted is.

A kitartás alatt, belégzéssel nyújtsd el a sarkad magadtól és kilégzéssel a tárd hátsó felét közelítsd a talajhoz. Belégzéssel nyújtsd a fejtetőt, kilégzéssel nehezítsd a medencéd a talaj felé. Belégzéssel nyisd a mellkast, kilégzéssel told a tenyered a talajba.
 

Gyakorold falnál is (keresztcsont,. két lapocka közti rész és a koponya hátsó fele kerül a falra), segít megérezni a helyes kivitelezést.
 

Ha nem tudod a hátad egyenesen megtartani, akkor tegyél az ülőcsontok alá összehajtott takarót. (ha szükséges a kezek alá is tegyél alátámasztást).

A jógagyakorlatokat először mindig hozzáértő jógaoktatóval sajátítsd el. 
 
Jó gyakorlást kívánok:)
szeretettel:
Kati

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése