Ugrás a fő tartalomra

Tégy a gerinced egészségéért! - Kandarászana (kis jógahíd)

A kandarászana  (kis jógahíd) egy nagyon jó terápiás jógagyakorlat. Elsődlegesen a gerincterápia terén vehetjük nagy hasznát. Segít a tartásjavításban, erősíti a lumbális (deréktáji) gerincszakasz izmait, enyhíti a hátfájást, jól kompenzálja a görnyedt ülést és mellkasnyitó hatásával elősegíti a vállak helyes tartását. 

Jótékony hatással van a tüdőre, asztmások, allergiásoknak elősegíti a váladék kioldását a hörgőkből.

Energetizálja a medencetájékot, ezáltal kedvezően hat a női szervekre, menstruációs problémáknál is jól alkalmazható.

Stimulálja a hasi szerveket, beleket ezáltal kedvezően hat az emésztésre, serkenti.

 Hogyan végezd el
  1. Helyezkedj el hanyatt a talajon és a két kezed tenyérrel lefelé helyezd el a tested mellé
  2. Hajlítsd be a térdeket és állítsd talpra a lábaidat -  a lábfejeket csípőszélességben, egymással párhuzamosan helyezd el a talajon
  3. Belégzéssel emeld a medencéd az ég irányába amennyire csak tudod és próbáld a mellkasod nekitolni az álladnak– a vállöv, a tenyerek és a talpak maradnak a talajon.
  4. A két kezedet kulcsold össze a talajon és a vállakat told a talajba - próbáld a lapockákat közelíteni egymáshoz.
  5. A talpakat told folyamatosan a talajba és figyelj, hogy a térdek maradjanak a bokák felett.
  6. Tartsd ki a pózt néhány légzésig
  7. Majd bontsd szét  a kéztartást és  kilégzéssel lassan engedd le a medencéd, csigolyáról, csigolyára a hátad közepétől indítva végül a medencéd helyezd vissza a talajra.
Az ászana kitartása helyett, dinamikusan is végezheted a gyakorlatot, szinkronban a légzéseddel. A két tenyér marad a talajon és belégzéssel emeled a medencét, kilégzéssel visszaengeded a talajra. Ismételd néhányszor a gyakorlatot, folyamatosan.

A kandarászanát végezheted minden nap, mert jól kompenzálja az egész napos ülőmunka ártalmas hatásait. 


A jógagyakorlatokat először mindig hozzáértő jógaoktatóval sajátítsd el. 
 
Jó gyakorlást kívánok:)
szeretettel:
Kati

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kitri (más néven kitchari) - az ájurvédikus gyógyító étel

Kitchari (kitri) - az ájurvédikus gyógyító étel A kitri egy indiai gyógyító egytálétel, amit mung babból és baszmati rizsből készítenek. Ez az igazán egészséges étel, ízletes, nagyon tápláló és könnyen emészthető - az ájurvédikus élet módnak nélkülözhetetlen része . A rizs és a mung bab is édes és hűsítő minőségűek az ájurvéda sze mpontjából.  A rizs és mung bab együtt, teljes értékű fehérjével látja el a szervezetedet és minden ájurvédikus testtípus számára kedvezően hat. Ez az egyszerű egytálétel a test minden szövetét táplálja. Az ájurvédában a legtöbb betegség esetén és a különböző tisztító kúrákban alkalmazható a kitri diéta, hogy helyreállítsd vele szervezeted egyensúlyát.A kitri nagyon jó energiával látja el a szervezeted és fiatalító hatású. A fűszerezését kedvedre tudod variálni, így igazán változatos és ennek köszönhetően, sosem lehet megunni:) A fűszerezést ájurvédikus testalkatodnak megfelelően össze tudod állítani. Nagyon sok kitri receptet találsz a

Szilva chutney (csatni)

Szilva chutney (csatni) Valaki kérte, hogy tegyek fel szilva chutney receptet, mert a szilva szezon közepén sok szilvát kapott. Örömmel teszek a kérésnek eleget, mert a csatnik közül a kedvencem a szilva:) A csatnik (chutney) olyan minden ízlelőbimbónkat igénybe vevő csemegék, melyek célja az ételek ízének kiemelése. Általában egyszerre édes, sós, csípős vagy akár savanyú ízeket is intenzíven hordozhat egy csatni magában.  Készülhetnek nyersen vagy főzve is. Radha Red Szilva chutney ( csatni) hozzávalói az eredeti recept szerint: 4 ek.  ghí (vagy vaj vegán változatban kókuszzsír) 1,5 tk. örölt koriander 1/4 tk. őrölt kardamom 1 egész szárított csili 3 ek . kókuszreszelék 1,5 kg érett kékszilva 2 bögre (500ml) nádcukor (én 1/2 bögrénél nem szoktam többet rakni, mert szeretem a savanykás ízt) csipetnyi kámfor (elhagyható) Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj :) Készítsd elő a szilvát, mosd meg, magozd ki és vágd 8 részre.  A ghít (vagy vajat)

Tojás helyettesítése, tojásmentes táplálkozás

Sokszor hangzik a kérdés a jógázóktól, hogy a jógikus táplálkozásban ha nem eszünk tojást , hogyan helyettesítjük. ( hogy miért nem eszünk tojást arról itt olvashatsz ) Elsődleges válaszom sehogyan, ha lehet elkerüljük - azért lentebb leírom, a megoldásokat:)  Amikor Tudatos táplálkozás és vegetáriánus főzőtanfolyamot tartunk, ott sem cél, hogy a húsos ételek hús nélküli verzióját készítsük el. Inkább az a célunk, hogy megmutassuk milyen fantasztikus, változatos a húsmentes konyha, mennyi finom étel létezik a világ minden táján, melyek nem tartalmaznak húst. Inkább szeretnénk megmutatni a húsmentes étkezés változatosságát, mint valamilyen zöldséges utánzatát a húsos ételeknek. Azaz nem nagyon készítünk tojásos ételeket tojásmentesen - pl a hogy sosem eszem vega kolbászt, úgy sosem csináltam vegetáriánus rántottát - lévén ha nem eszem húst vagy éppen tojást, miért egyek valamit ami teljes olyan kinézetre és ízre, csak éppen nem az:) Részben az ételek egy része ami tojásos gond