2015. május 5., kedd

Tégy a gerinced egészségért! - Mardzsarászana (Cicapóz)



A cicapóz (mardzsarászana marjarasana) szintén egy nagyon jó jógagyakorlat az ülő munkát végzőknek. Átmozgatja a  bemerevedett gerincet, rugalmassá teszi. Oldja a feszültséget a hátban, derékban, nyaki területen, Segít tudatosítani a medence és a gerinc összehangolt működését. Erősíti a csuklót, karokat, vállakat. Elősegíti a teljes jógalégzést és kedvezően befolyásolja a belső szervek állapotát.

Ha valamilyen csukló vagy térd betegséged, ízületi gyulladásod van, akkor ezt a pózt ne kivitelezd. Csuklóproblémákkal alkartámaszban elvégezheted.

mardzsarászana, marjarasana, mardzsari, cicapóz, macskapóz
Mardzsarászana (Cicapóz)
mardzsarászana, marjarasana, mardzsari, cicapóz, macskapóz, jóga póz
Mardzsarászana (Cicapóz)










Hogyan végezd el?
  1. Helyezkedj el négykézláb tartásba
  2. Tenyereket tedd szétterpesztett ujjakkal vállszélességben a talajra (középső ujj nézzen előre) 
  3. Lábak csípőszélességben, párhuzamosan a talajon 
  4. Vállakat húzd hátra, távolítsd a fülektől és a lapockákat közelítsd egymáshoz 
  5. A törzs legyen egyenes, fejtetővel nyújtózkodj előre, ne lógasd a fejed (a háti gerinced és a nyakai gerinced legyen egy vonalban) 
  6. Majd szinkronban a légzéseddel, kilégzéssel kezdj el domborítani (először kezd el billenteni a medencéd, húzd be magad alá a farokcsontod, majd csigolyáról, csigolyára domborítsd a hátad, végül húzd be az állad . )
  7. Belégzéssel  homoríts (emeld ki először a farok csontod, majd csigolyáról, csigolyára homorítsd a hátad. A fejed ne csak hátra hajlítsd, hanem hátrafelé fölfelé húzd az állad, ez segít a nyakcsigolyák optimális helyzetének megtartásában.)
  8. Végezd el annyiszor ahányszor csak jól esik. 
 Az utolsó kilégzés utána Sasankászanában (babapózban pihenj meg).


A jógagyakorlatokat először mindig hozzáértő jógaoktatóval sajátítsd el. 
 
Jó gyakorlást kívánok:)
szeretettel:
Kati

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése