Ugrás a fő tartalomra

Tégy a gerinced egészségért! - Mardzsarászana (Cicapóz)



A cicapóz (mardzsarászana marjarasana) szintén egy nagyon jó jógagyakorlat az ülő munkát végzőknek. Átmozgatja a  bemerevedett gerincet, rugalmassá teszi. Oldja a feszültséget a hátban, derékban, nyaki területen, Segít tudatosítani a medence és a gerinc összehangolt működését. Erősíti a csuklót, karokat, vállakat. Elősegíti a teljes jógalégzést és kedvezően befolyásolja a belső szervek állapotát.

Ha valamilyen csukló vagy térd betegséged, ízületi gyulladásod van, akkor ezt a pózt ne kivitelezd. Csuklóproblémákkal alkartámaszban elvégezheted.

mardzsarászana, marjarasana, mardzsari, cicapóz, macskapóz
Mardzsarászana (Cicapóz)
mardzsarászana, marjarasana, mardzsari, cicapóz, macskapóz, jóga póz
Mardzsarászana (Cicapóz)










Hogyan végezd el?
  1. Helyezkedj el négykézláb tartásba
  2. Tenyereket tedd szétterpesztett ujjakkal vállszélességben a talajra (középső ujj nézzen előre) 
  3. Lábak csípőszélességben, párhuzamosan a talajon 
  4. Vállakat húzd hátra, távolítsd a fülektől és a lapockákat közelítsd egymáshoz 
  5. A törzs legyen egyenes, fejtetővel nyújtózkodj előre, ne lógasd a fejed (a háti gerinced és a nyakai gerinced legyen egy vonalban) 
  6. Majd szinkronban a légzéseddel, kilégzéssel kezdj el domborítani (először kezd el billenteni a medencéd, húzd be magad alá a farokcsontod, majd csigolyáról, csigolyára domborítsd a hátad, végül húzd be az állad . )
  7. Belégzéssel  homoríts (emeld ki először a farok csontod, majd csigolyáról, csigolyára homorítsd a hátad. A fejed ne csak hátra hajlítsd, hanem hátrafelé fölfelé húzd az állad, ez segít a nyakcsigolyák optimális helyzetének megtartásában.)
  8. Végezd el annyiszor ahányszor csak jól esik. 
 Az utolsó kilégzés utána Sasankászanában (babapózban pihenj meg).


A jógagyakorlatokat először mindig hozzáértő jógaoktatóval sajátítsd el. 
 
Jó gyakorlást kívánok:)
szeretettel:
Kati

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kitri (más néven kitchari) - az ájurvédikus gyógyító étel

Kitchari (kitri) - az ájurvédikus gyógyító étel A kitri egy indiai gyógyító egytálétel, amit mung babból és baszmati rizsből készítenek. Ez az igazán egészséges étel, ízletes, nagyon tápláló és könnyen emészthető - az ájurvédikus élet módnak nélkülözhetetlen része . A rizs és a mung bab is édes és hűsítő minőségűek az ájurvéda sze mpontjából.  A rizs és mung bab együtt, teljes értékű fehérjével látja el a szervezetedet és minden ájurvédikus testtípus számára kedvezően hat. Ez az egyszerű egytálétel a test minden szövetét táplálja. Az ájurvédában a legtöbb betegség esetén és a különböző tisztító kúrákban alkalmazható a kitri diéta, hogy helyreállítsd vele szervezeted egyensúlyát.A kitri nagyon jó energiával látja el a szervezeted és fiatalító hatású. A fűszerezését kedvedre tudod variálni, így igazán változatos és ennek köszönhetően, sosem lehet megunni:) A fűszerezést ájurvédikus testalkatodnak megfelelően össze tudod állítani. Nagyon sok kitri receptet találsz a

Erősítsd az immunrendszered (8 +1 tipp)

Hidegebbre váltott az időjárás és ilyenkor sokan megfáznak, elkapnak mindenféle betegségeket mert a szervezetük kimerült, az immunrendszerük legyengült.  Mindig, mindenhol vannak kórokozók. Amikor egy beteg ember bemegy egy szobába az ott lévő 10 ember közül, azok lesznek betegek, akiknek gyenge az immunrendszere, akinek elég erős az immunrendszere, annak nem lesz semmilyen problémája.  Erősítsd meg az immunrendszered annak érdekében, hogy egészséges maradj ebben az  hideg időszakban is:)  1. Táplálkozz helyesen Az immunrendszered alapja az emésztőrendszered állapota - ezt a nyugati orvoslás is így gondolja - , ezért elsődlegesen megfelelő táplálkozással tudod erősíteni.  Gyengítik az immunrendszered: az állott nem friss ételek (tegnapi maradék, konzerv, mirelit, zacskós leves), a késő esti étkezés, a nassolás - amikor nem várod meg, hogy megemésztődjön az előző étkezés, a túl zsíros ételek fogyasztása, a túl sok édesség, a hideg ételek, italok, az alkohol, túl sok nyers

A füge hatásai és ájurvédikus alkalmazása

Az éretlen banán hűtő hatású, növeli a vata-t, csökkenti a pitta-t és a kapha-t. Az érett banán édes és fűt, csökkenti a vata-t és növeli a pitta-t és a kapha-t.  A füge az ájurvéda szempontjából édes és hűsítő, nehéz megemészteni. A vata-t és Pitta-t nyugtatja a Kapha-t emeli. Nagyon jó vasforrás és vérképző.  Gyerekeknek nagyon ideális táplálék. Alacsony agnival - gyenge emésztéssel - nem szabad fügét enni.  Hasmenés és vérhas esetén nem szabad fügét enni. A fügét soha ne fogyaszd tejjel együtt. Tejjel együtt fogyasztva a füge hasmenést és emésztési zavart okozhat.  Néhány ájurvédikus alkalmazási mód: Amennyiben szeretnéd erősíteni az ínyedet és a fogakat, akkor 4 fügét rágj el alaposan a nap során.  Krónikus emésztési zavar és gyomorégés  esetén, egyél 7 friss fügét és 1 óráig utána ne igyál vizet. Ha 3 napig úgy böjtölsz, hogy csak ezt a 7 fügét eszed, az segít helyreállítani az emésztésed. .   Gyerekeknek, székrekedés esetén adj 3 fügét, amit meleg vízbe ázta